Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Är du en engagerad och noggrann person som trivs med att samarbeta för att nå resultat? Vi söker nu en ekonomiassistent med omgående start, där du blir en värdefull del av vårt ekonomiteam och där du har en central roll i hanteringen av Teleservice ekonomi och kund- och leverantörsreskontra.

Som ekonomiassistent på Teleservice ingår du i ett litet ekonomiteam beståendes av ekonomichef, två redovisningsekonomer och två ekonomiassistenter, där du tar del som vår andra ekonomiassistent. Teamet utgår från vårt huvudkontor beläget i hjärtat av Sjöbo, där vi jobbar tätt tillsammans med inställningen att ta ansvar, hjälpas åt och stötta varandra framåt i samtliga frågor. Du har också ett nära samarbete med HR, chefer och medarbetare i organisationen.

Ekonomiavdelningen har på kort tid genomgått en del förändringar där vi framöver även kommer att arbeta med ett byte av- och implementation av ett nytt ekonomisystem. För rätt person, finns det därför goda möjligheter att växa och vidareutvecklas i takt med företaget.

Om dig

För att trivas i denna roll tror vi att du är en person som värderar noggrannhet och ansvarstagande högt och som helst inte lämnar någonting åt slumpen. Du har en naturlig känsla för detaljer och tar ansvar för dina uppgifter från start till mål. Du gillar att skapa ”ordning och reda” genom en tydlig struktur och effektivitet i ditt arbete.

Du är prestigelös och är inte rädd för att be om hjälp när något är oklart och drivs av att hela tiden utvecklas och lära dig mer. Du är kommunikativ och serviceinriktad och hjälper gärna kollegor i hela organisationen med frågor gällande ”högt och lågt”.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:


Löpande bokföring

Kund- och leverantörsreskontra

Fakturering och betalningar

Avstämning bankkonto

Tillsammans med teamet identifierar och löser du felaktigheter och analyserar skillnader i reskontran

Övriga administrativa uppgifter tillhörandes en ekonomiavdelning.



Kompetens och erfarenhet

För att lyckas i rollen så tror vi att du har en avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller tidigare erfarenhet vi bedömer likvärdig av att ha jobbat några år i en liknande roll.

Du har därmed goda kunskaper i- och behärskar arbete kopplat till fakturering och betalningar, bokföring och redovisning relaterat till reskontran.

Har du dessutom varit med och genomfört processförbättringar och tidigare varit delaktig i byte av ekonomisystem, är det mycket meriterande.
Är du vår nya kollega? Vänta inte med din ansökan – ansök redan idag!

I denna rekrytering söker vi en ny kollega med möjlighet att börja redan i november. Vi tillämpar därför ett löpande urval och kommer att kontakta aktuella kandidater allteftersom rekryteringsprocessens gång. Tveka därför inte med att skicka in din ansökan, utan skicka gärna in den redan idag. Dock, allra senast den 2024-10-06.

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till Linn Sand Andersson / HR Generalist, på linn.sand.andersson@teleservice.net

Vi erbjuder dig

En hybrid och flexibel arbetsplats, med en stark, enkel och personlig kultur. Vi värnar om ett nära ledarskap, goda samarbeten, starka team och korta beslutsvägar. Hos oss vill vi att alla medarbetare ska kunna utvecklas och utmanas i sin yrkesroll och samtidigt ha en bra balans mellan privatliv och karriär. Vi tror att goda resultat går hand i hand med när vi har roligt tillsammans på jobbet. Vi ska därför se till att vara grymt duktiga på det vi gör, men vi ska också se till att ha riktigt kul på vägen!

Naturligtvis erbjuder vi också ett attraktivt förmånspaket och ett stort utbud av aktiviteter både på och utanför jobbet.
Om Teleservice

Teleservice är ett expansivt IT- företag som drivit digitaliseringen framåt i 50 år. Våra affärsområden – IT, bredband och fiber implementerar dagligen ny modern teknik till privat- och företagskunder. Vi har tagit fram lösningar efter våra kunders behov sedan starten 1973 - alltid med fokus på ständig utveckling och exemplarisk service. Idag är vi sammanlagt 160 medarbetare runt om på våra kontor i Sjöbo, Ystad och Malmö.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meet a Groups kund
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2024
  • Ansök senast: 6 oktober 2024

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024