Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi en ekonomiassistent till vår kund i Sollentuna med start omgående. Du kommer tillhöra kreditavdelningen där du har dagliga kontakter både internt och externt gällande kreditrelaterade och kundreskontrafrågor via telefon, chatt och mejl.

Ansvarsområden
Ett urval av arbetsuppgifter:
Kontakt med kunder via telefon och e-post
Handläggning av kreditansökningar och kundupplägg
Administration av befintliga krediter och kunder
Underhåll av kundreskontra
Bokning av betalfiler


Kvalifikationer
Du bör ha minst fem års erfarenhet av kundreskontra/kreditgivning.
För att trivas i rollen som kredithandläggare är du en person som har förmåga att skapa och upprätthålla struktur i ditt arbete och prioritera rätt saker.
Vidare trivs i en varierande roll där du har ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att ta egna beslut.
Du driver självständigt dina arbetsuppgifter samtidigt som du har en god samarbetsförmåga och ser värdet av att arbeta tillsammans i ett team.
Du är en social person som gärna tar första steget i ett samtal och räds inte nya utmaningar.
Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
Arbetslivserfarenhet av kundservice
Det är meriterande med erfarenhet av någon form av kreditgivning, gärna företag


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2024
  • Ansök senast: 10 november 2024

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


21 november 2024