Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en noggrann och driven ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till vår kund i Solna för ett sex månaders uppdrag med start i december. I denna roll får du möjlighet att arbeta i ett engagerat team och bidra till ett effektivt ekonomiflöde hos ett väletablerat företag inom byggbranschen. Vi söker dig med något års erfarenhet av arbete inom kund- eller leverantörsreskontra samt en högskoleexamen inom ekonomi. Vi söker dig som är strukturerad och ansvarsfull och som vill fortsätta utvecklas inom ekonomi – kanske är detta nästa steg i din karriär!

Ansvarsområden
Upplägg av leverantörer (inhemska samt utländska)
Kontering av representation
Sista kontroll över representation (kontroll så att attestanter inte godkänt sina egna kostnader + att konteringen sköts ordentligt, innan fakturan går för betalning)
Bestrida av räntekostnader
Analys av fakturor som har korta betalningsperioder 2 gånger i månader
Valutasäkring av fakturor i utländsk valuta
Kontroll av utländska fakturor
Allmän felsökning av fakturor


Kvalifikationer
Högskoleexamen inom ekonomi.
Erfarenhet av kund- och/eller leverantörsreskontra
Har möjlighet att starta uppdraget i december
Intiativtagande, positiv och samarbetsvillig


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 november 2024
  • Ansök senast: 8 december 2024

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


21 november 2024