OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
NBS (NCC Business Services) är ett Shared Service Center som levererar tjänster inom ekonomi för nordiska bolag inom NCC-koncernen. NBS har ca 100 medarbetare som arbetar i processorienterade team.
Rollen hos oss
Vi söker nu en medarbetare till kundreskontraavdelningen. Du kommer att tillhöra ett team på 10 personer som hanterar inbetalningar, betalningspåminnelser, inkasso, konkurshantering, kontoavstämning och rapportering för bolagets nordiska kunder. Arbetet innebär även dagligt arbete i vår supportfunktion, dvs. att ge stöd och svara på frågor via telefon och e-mail till NCCs interna och externa kunder i framförallt Sverige och Norge.
Dina erfarenheter
Du har tidigare erfarenhet från kundreskontraarbete i allmänhet och konkurshantering i synnerhet. Redovisnings- och bokföringskunskaper är meriterande samt att du har en utbildning motsvarande gymnasieekonom. Du har god allmän datorvana, behärskar Officepaketet och har erfarenhet av att arbeta i Excel. Arbetet innebär dagliga kontakter och telefonsupport till NCCs interna och externa kunder vilket kräver god förmåga att kommunicera i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska. För att utföra detta arbete krävs det även att du är öppen för att hantera skandinaviska kunder/leverantörer. Har du även kunskaper i norska språket och erfarenhet av att ha arbetat i eller med norska bolag så ser vi detta som mycket meriterande.
Dina egenskaper
Du brinner för kundreskontraarbete och att arbeta tillsammans med andra i ett team mot gemensamma mål. Du är ansvarstagande, noggrann, flexibel och har god initiativförmåga. Du gillar att utvecklas och lära dig nya arbetsuppgifter samt att utveckla och effektivisera processer. Ett positivt och serviceinriktat sätt och god samarbetsförmåga är andra viktiga egenskaper.
Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt kontor i Solna.
Vi erbjuder
Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhetoch en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare.
Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna Gruppchef Charlotte Nygren, 08-585 515 91 alternativt HR-Generalist Matilda Lugnegård, 070-224 98 96.
Registrera din ansökan och CV nedan. Urval sker löpande, så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2017-01-07.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tore Arnesson, Platschef
070-6329947
Susanne Rockenstedt, Personalman
076-1012566
Susanne Rockenstedt, Personalman
013-356535
Niclas Coucher, Affärschef
070-65 80 454
Therese Svensson, Personalman, rekrytering
070-276 54 99
Per Karlsson, Affärschef
0480-47 60 16
Niclas Coucher, Affärschef
0470-355 02
Therese Svensson, Personalman
0470-355 16
Per Öberg, Gruppchef projekteringsledning
031- 771 52 69
Lennart Skog, Gruppchef inköp
031-771 51 35