OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sysav bidrar till att skapa världens mest hållbara region, för denna och kommande generationer. Så lyder Sysavs vision. Fokus på hållbarhet, miljö och innovation i samarbete med andra har gjort att företaget är ledande inom hållbar avfallshantering i världen. Detta är något Sysav är stolta över och arbetet kräver engagemang i alla led. Sysav ser varje enskild medarbetare som en viktig del i denna strävan.
Sysav ägs av de 14 sydligaste kommunerna i Skåne. Cirka 300 personer arbetar på våra olika anläggningar och företaget omsätter cirka 850 miljoner kronor.
Avdelning Energianläggningar med cirka 85 medarbetare ansvarar för behandling av brännbart avfall i Sysavs avfallskraftvärmeverk. Värmeverket producerar fjärrvärme och el till 60% av hushållen i kommunerna Malmö och Burlöv. Genom att energiåtervinna och producera värme och el med hjälp av brännbart avfall minskar Sysav användandet av fossila bränslen samtidigt som företaget bidrar till en hållbar avfallshantering.
Arbetsuppgifter
Du ingår i Avdelning Energianläggningars tekniska stab. Stabens huvuduppdrag är att ge stöd, råd och service till avdelningen gällande projekt, statistik och utredningar. Tjänsten innebär mycket kontakter såväl internt som externt och dina arbetsuppgifter är bland annat:
• Framtagning och registrering av driftdata i vårt lokala statistiksystem
• Vidareutveckling av vårt statistiksystem
• Rapportering till andra avdelningar, SCB m.fl.
• Bokföring av bland annat producerad el och elskatt
• Bevakning av lagar, föreskrifter och anpassning av vår redovisning vid förändringar
• Delta i avdelningens budgetarbete
• Ekonomisk uppföljning
• Diverse service och administrativt stöd både till staben och till avdelningen
Kvalifikationer
Du ska ha relevant utbildningsbakgrund på gymnasienivå eller motsvarande. Det är meriterande med en eftergymnasial ekonomutbildning. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Du ska ha datorvana och mycket goda kunskaper i Excel, Word och Powerpoint. Har du arbetat i Dynamics AX, Scan X och Opto eller andra kundregister- och faktureringsprogram så är detta meriterande.
Personliga egenskaper
Du har ett intresse för ekonomi- och dokumenthantering och förstår vikten av en effektiv administration. Du är serviceinriktad, kommunikativ med hög integritet och är självgående och strukturerad med stor samarbetsförmåga. Vi ser gärna att du är strategisk, drivande och har en hög kvalitetsmedvetenhet i ditt arbete.
Du har en förmåga att bidra till en god gemenskap i en positiv och utvecklande atmosfär och om du tycker denna beskrivning passar in på dig så kommer du att trivas hos oss.
Sysavs värdegrund " Vi gör det tillsammans med ansvar och engagemang" är ett tydligt riktmärke för personligheten hos den person vi söker.
Arbetstid/ varaktighet
Heltid, tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse.
Placeringsort
Malmö
Kontaktperson
Frågor om tjänsten besvaras av :
Rasmus Beckman, enhetschef, tfn 040-635 2329, rasmus.beckman@sysav.se eller Lars Jacobsson, avdelningschef, tfn 040-635 1852, lars.jacobsson@sysav.se
Övrigt
Berörda fackliga organisationer nås via Sysavs växel tfn 040-635 1800.
Ansökan
Du är välkommen med din ansökan märkt "Ekonomiassistent" till Sysav Personal, Box 50344,
202 13 Malmö, eller via nedanstående ansökningsformulär senast den 13 mars 2017. Ansök så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.
På Sysav strävar vi efter en mångfald som innefattar en bredd av olika kunskaper, förutsättningar, erfarenheter, identiteter och bakgrunder.