OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiassistent
Har du en relevant arbetslivserfarenhet samt inriktat dig på ekonomi via studier? Då matchar du vår kunds efterfrågan och Randstads fortsatta intresse av kompetenta ekonomiassistenter. Vår konsultverksamhet fortsätter att växa tillsammans med vårt intresse av individer med rätt karaktär för uppdrag inom ekonomi.
Uppdragsgivare: Randstad AB
Ort: Umeå
Omfattning: Heltid
Arbetsbeskrivning:
Som ekonomiassistent arbetar du som företagets administratör. I arbetet ingår hantering/kontering av leverantörsfakturor, fakturering, support och information till verksamhetsföreträdare inom regionen. Vidare innefattas uppdraget av kontroll av inskanning av belopp, fakturanummer, förslagskontering, kontroll av moms och stöd till attestanter.
Kvalifikationer:
Vi tror att du har läst ekonomi på eftergymnasial nivå och har relevant erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har en god förståelse för grunderna i redovisning samt ett stort driv för att lära dig mer. Du är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift. Vidare har du god data- och systemvana. Det är meriterande om du har erfarenhet och vana av att arbeta i något av de större affärssystemen (Visma, Hogia, FortNox, SAP, Navision m.m.).
Som konsult förväntas du snabbt komma in i nya organisationer och sätta dig in i olika kulturer och system på kort tid. Tjänsten innebär många kontakter och det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person är du analytisk och noggrann. Du är affärsmässig, drivande och van att arbeta självständigt. Därtill förväntas det att du levererar och bidrar med kompetens, effektivitet och erfarenhet.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: 2017-05-19
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Elin Johansson, elin.johansson@randstad.se [ mailto:elin.johansson@randstad.se ]
Jens Sjöström, jens.sjostrom@randstad.se [ mailto:jens.sjostrom@randstad.se ]
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström