Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla redovisningsarbetet i ett av Europas ledande kollektivtrafikföretag? Nu söker Keolis Sverige AB en driven Ekonomiassistent med ansvar för leverantörsreskontra, till huvudkontoret på Kungsholmen i Stockholm.

DIN ROLL

Som Keolis nya Ekonomiassistent får du en viktig roll i en stor internationell koncern. Du har det övergripande ansvaret för hela flödet av leverantörsfakturor och du rapporterar direkt till redovisningschefen. I din roll ingår ansvar för avstämningar, utredningar och kvalitetssäkring avseende leverantörsskulder. Du hanterar även onlinebetalningar och intern uppföljning av förfallna fakturor. Då Keolis är en stor koncern finns goda utvecklingsmöjligheter för rätt person.

I din roll ingår även:


• Konteringsarbete.
• Inläsning av bokföringsordrar.
• Support till organisationen i frågor rörande leverantörsreskontra.
• Arbete med månadsbokslut såsom bokföring av leverantörsfakturor och avstämning av balanskonton.
• Superuseransvar för systemet Netsuite.
• Back-up för kundreskontra och fakturering.

DIN KOMPETENS

Vi söker dig med ekonomisk utbildning och ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom leverantörsreskontra. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat och har goda kunskaper i Excel.

Att vara Ekonomiassistent på Keolis är både utmanande och utvecklande. För att lyckas behöver du ha ett genuint intresse för redovisning och en mycket god känsla för service. Då denna tjänst innebär många olika kontakter internt och externt behöver du trivas i en social roll och ha en mycket god kommunikativ förmåga.

VAD ERBJUDER KEOLIS DIG?

Keolis erbjuder dig möjlighet att arbeta i ett företag som bidrar till samhällsnytta och hållbar utveckling, i ett företag som värdesätter och tillvaratar de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Då Keolis är ett stort företag som verkar i en framtidsbransch, kan vi erbjuda en trygg och stabil anställning med kollektivavtal, förmånsportal, fri läkarvård, friskvårdsbidrag och utvecklingsmöjligheter. För rätt person finns det goda möjligheter till karriärutveckling inom koncernen. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Keolis tillämpar sex månaders provanställning.

SÅ ANSÖKER DU

Välkommen att registrera din ansökan i form av ett CV och ett personligt brev. Sista ansökningsdag är 2017-09-24. Urval kan komma att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du frågor är du välkommen att kontakta:

Marita Axelsson, Ekonomichef på tfn: 070- 336 14 02

Jan-Inge Wiksten, Rekryterare, på tfn: 08-519 021 53

Klas Wallin Facklig representant för Unionen, på tfn: 070-602 67 74

Patrick Holvander, Facklig representant för Akademikerföreningen, på tfn: 070-342 79 43

 

 


Keolis Sverige är ett helägt dotterbolag till den internationella kollektivtrafikkoncernen Keolis Group. Vår affärside är att genom lokalt anpassad och hållbar stadstrafik skapa värde för resenärerna, samhället och ägarna. I Sverige är vi 6 000 medarbetare och vi finns i Stockholm, Göteborg, Jönköping, Dalarna, Värmland, Östergötland och Närke. Keolis är ett av Europas ledande kollektivtrafikföretag med verksamhet i 15 länder på fyra kontinenter. Keolis erbjuder ett komplett utbud av lokalt anpassade och hållbara lösningar för kollektivtrafik.

Kontaktpersoner på detta företaget

Andreas  Hansson, Arbetsledare
0700-3300517
Kent Thunberg, Områdeschef
0705-209926
Andreas  Hansson, Teamchef
0703-300517
Birgitta Mårtensson
0851902296
Britt-Marie Sjöblom Hammel

Magnus Norrby

Birgitta Mårtensson

Magnus Norrby

Magnus Norrby
+46 (0) 72-208 56 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Keolis Sverige AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 30 augusti 2017

Besöksadress

Sjöviksbacken 24
None

Postadress

Sjöviksbacken 24
Stockholm, 11743

Liknande jobb


20 december 2024