OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent har du huvudansvar för leverantörsreskontran inom ekonomiavdelning. Du ansvarar för att kontera, skicka leverantörsfakturor på attest och registrera dem i ekonomisystemet samt för att kontera och bokföra utlägg. Därtill arbetar du även med kundfakturering, avstämning av konton och bokföring av in- och utbetalningar. Företaget arbetar med kontinuerlig kvalitetsutveckling så det ingår i jobbet att identifiera förbättringsåtgärder i de processer du arbetar med.
Formella krav
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi är meriterande
• Erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra och kontering
• Flytande kunskaper i svenska och uttrycker dig väl i tal och skrift på engelska
• Goda kunskaper i Excel
För att lyckas i rollen som ekonomiassistent söker vi dig som har erfarenhet av tidigare ekonomirelaterat arbete, alternativt har studerat en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, och har kompetens inom åtminstone ett par av de beskrivna arbetsuppgifterna. Du har även förmågan att se detaljer i ditt och är mån om att lämna ifrån dig korrekta uppgifter. För att trivas i rollen tror vi att du är prestigelös och social. Du trivs i en öppen atmosfär och sprider god stämning omkring dig.
Välkommen med din ansökan!