Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Frösunda har dryga 3 000 kunder och 8 500 anställda inom Personlig assistans, Äldreomsorg, Funktionsnedsättning och Individ och familj med verksamheter över hela Sverige. Frösundas vision är att vara drivande i utvecklingen mot nya spelregler i omsorgen så att alla våra kunder får en självklar plats i samhället. Vill du arbeta med kundens fokus, och ha ett förhållningssätt som innebär att det är kunden som får bestämma, samtidigt som vi i varje ögonblick arbetar för att samhällets resurser används effektivt och ansvarsfullt? Välkommen, då är du sannolikt rätt person för oss!

Frösunda startade år 1994 med en grundläggande idé: att personer med funktionsnedsättning ska kunna vara delaktiga i samhället och ha möjlighet att ta del av dess utbud av aktiviteter och upplevelser. Vi har sedan dess successivt utvecklat vår verksamhet och är idag cirka 7500 medarbetare inom våra fyra affärsområden Funktionsnedsättning, Personlig Assistans, Äldreomsorg och Individ & Familj. Det gör oss till en av de ledande aktörerna i Sverige.

Vår ide är något så självklart i så gott som alla andra branscher, men som av någon anledning är kontroversiell i vår: Att kunden får bestämma. Över sin vardag. Över sitt boende. Över sin omsorg.  Vi mäter allt vi gör och har sett att en möjlighet för kunden att bestämma över sin vardag leder till en högre kundnöjdhet, som i sin tur leder till stolta och motiverade medarbetare. 

Vill du vara med och säkerställa att alla externa och interna kontakter upplever Frösunda som en positiv kraft som präglas av våra värderingar respekt, engagemang och nyfikenhet?
 
Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Är du en driven, förändringsbenägen och noggrann person som vill arbeta i team och utvecklas i en spännande organisation? Då är detta rätt tjänst för dig. Frösunda Omsorg söker nu en ekonomiassistent.

Vid leverantörsreskontra arbetar man tillsammans för att säkerställa att alla känner sig trygga i sina arbetsuppgifter för att kunna leverera en god kvalité/support till våra kunder. Vårt team gillar att jobba med människor och har ett driv av att förändra och få struktur i flöden och processer.

I ditt uppdrag ingår bland annat: 


* Säkerställa att inkommande fakturor granskas och konteras
* Skicka fakturor till verksamheterna för sakgranskning och attest
* Bokslutsarbete
* Betalningar och betalningsfiler
* Utredningar
* Kontakt med verksamheter och leverantörer

Formella kvalifikationer:


* Gymnasial ekonomiutbildning
* Några års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent/leverantörsreskontra
* Relationsbyggande och duktig på att kommunicera i tal och skrift
* Goda kunskaper i Officepaketet och i Excel
* Systemvana, gärna från affärssystemen Ascendo och IFS
* Det är meriterande om du har erfarenhet av vård och omsorgsbranschen

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jessika Creutz
010-2507682
Henrik Lindéh
010 – 2507711
Susanne Palmquist
0770-933 196
Annida Alouani
0102507709
Ulrika Wiklander
0770-933247
Anna Glenvik
010-2507619
Helena Andersson
0770-933218
Jannike Brandt
0770933208
Jennica Multén
jennica.multen@frosunda.se
Jenny Lundgren
010-2507652

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Frösunda Arboga
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 4 oktober 2018

Besöksadress

Hamngatan 18 58226 Linköping
None

Postadress

Kapellgatan 29a
Arboga, 73245

Liknande jobb


21 november 2024