Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Arbetsbeskrivning
För vår kund i Eskilstuna söker Experis efter en ekonomiassistent till en redovisningsbyrå. Uppdraget är ett konsultuppdrag som beräknas starta i september och pågå i 3 månader med möjlighet till förlängning.

Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med löneadministration, löpande bokföring och skattedeklarationer. Då man arbetar med olika typer av kunder får man här chansen att utvecklas i sin roll och skaffa sig bra erfarenheter från olika typer av branscher.

Vem är du?
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi samt har erfarenhet av att arbeta med bokföring. Då den här personen kommer ha mycket kundkontakt är det viktigt att du är duktig på att kommunicera. För att trivas och lyckas bra i rollen krävs också att du är ordningssam, noggrann och älskar att arbeta med siffror. Då redovisningsbyrån finns på flera orter kommer det att ingå resor till olika kontor exempelvis i Nyköping och Stockholm, vilket innebär att körkort är en fördel. Andra egenskaper som är viktiga är att vara driven, framåt, flexibel och prestigelös.

Vad kan vi erbjuda dig?
Experis står för experience och expertise!
Hos oss får du som konsult utveckling genom spännande uppdrag på marknadens hetaste företag, personlig och yrkesmässig utveckling genom mentorskap mellan juniora och seniora konsulter samt möjlighet att bygga ditt professionella nätverk med personer inom din yrkeskategori via våra interna konsultnätverk.

Med 1600 konsulter och 6500 genomförda rekryteringar bara det senaste året är Experis Sveriges största konsult- och rekryteringsföretag inom segmentet chef och specialist. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag, avtal gällande hushållsnära tjänster och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson
Du söker tjänsterna via ansökningslänken nedan med registrerad CV. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Sonja Sand 016-155737 alt. sonja.sand@se.experis.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance
  • 1 plats
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 24 juni 2013

Besöksadress

Östra Hamngatan 20
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


20 december 2024