Ekonomiassistent 80%

Ekonomiassistent 80%

Arbetsbeskrivning

Credin Sverige AB utvecklar, tillverkar och marknadsför ingredienser till livsmedelsindustrin, bagerier och konditorier och även choklad och konfektyrindustrin. Företaget är en av de ledande aktörerna på marknaden för bageri och konditoriingredienser och har ca 50 anställda och omsätter ca 200 MSEK.
Vi söker en person som har gymnasiekompetens med inriktning ekonomi, eller annan likvärdig bakgrund och som har ett intresse för siffror och bokföring. Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Goda kunskaper i Excel och god förståelse för affärssystem är ett krav. Som person är du självgående, strukturerad, noggrann och drivande. För att trivas hos oss är det viktigt att du har en positiv inställning och ett prestigelöst förhållningssätt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:
· Leverantörreskontra – registrering, kontering, bokföring, betalningar
· Kundreskontra – kundinbetalningar, kravhantering
· Anläggningsregister – registervård, inventering, avskrivningar
· Löpande bokföring
· Avstämningar
· Viss rapportering till Skatteverket
· Övrig kontorsadministration
Tjänsten är på 80% och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Placering är på Credin Sveriges huvudkontor i Stenkullen, Lerums kommun. Tillträde enligt ök, senast 1 april 2023.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Credin Sverige AB Stenkullen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2022
  • Ansök senast: 30 november 2022

Postadress

Elvägen 4
Stenkullen, 44361

Liknande jobb


21 november 2024