OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco SA är världens största aktör inom bemanning och rekrytering med över 6 000 kontor i 71 länder över hela världen.I Sverige är Adecco det tredje största bemanningsföretaget med över 40 kontor spridda från Luleå i norr till Malmö i söder.I Sverige har Adecco 4 500 anställda och en omsättning år 2004 på 1,1 MSEK.För kunds räkning söker vi en erfaren ekonomiassistent.Uppdraget sker inom vår uthyrningsverksamhet, men det kan bli aktuellt med anställning i kundföretaget.Du ska ha god insikt och överblick i ekonomiarbete, bokföring, löneredovisning och personaladministrativt arbete.Upprättande av tabeller och databaser för beräkningar, checker, kontroll och registrering.Du bör ha förmåga att inhämta info/söka svar och/eller därefter rapportera till chef.Detta innebär att du ska arbeta självständigt, följa och utveckla företagets processflöden, hjälpa och se till så att andra följer processflödena, meddela avvikelser samt samla ihop och strukturera frågeställningar.Att ta emot och dokumentera information gentemot kunder, medarbetare, övriga anställda och leverantörer kommer också att vara en del av dina arbetsuppgifter. Vi söker dig som har god datavana i officepaketets olika delar samt snabbt kan lära dig nya system.Du kommer att använda dig av Exor, Hogia och Pix och det är därför meriterande om du har erfarenhet av dessa.Som person bör du vara professionell i ditt bemötande, ha god verbal förmåga att ge information, vara noggrann och driven.Engagemang och flexibilitet för arbetsuppgifterna är också ett krav.