Ekonomiassistent/ administratör

Ekonomiassistent/ administratör

Arbetsbeskrivning

Vi skall nu förstärka vårt team och söker därför en serviceinriktad ekonomiassistent/administratör som är självgående och inte är rädd för att ta eget ansvar. Hos oss kommer du främst att arbeta med små till medelstora aktiebolag, samt föreningar.


Arbetsuppgifterna är mycket varierande. De sträcker sig från vanligt löpande bokföringsarbete till att ta hand om kunders hela kanslifunktion. Arbetet med kanslifunktionen inbegriper bl.a. att ta hand om medlemsregister, kurser/konferenser/utbildningar och möten, uppdatera hemsidor, producera nyhetsbrev, informationsmaterial samt inbjudningar. Tjänsten är på 80- 100% och omfattar även ansvar för kontoret såsom maskinell utrustning och inköp av kontorsmaterial mm. Du kommer med andra ord att utgöra navet på kontoret och se till att allt fungerar smidigt och bra.  

Önskvärda kvalifikationer är:
Noggrannhet
Servicevilja
Effektivitet
Stresstålighet
Ansvarstagande
Proaktivitet
Anpassningsbar
Samt att du är glad och positiv så klart

 
Du måste behärska Svenska felfritt i både tal och skrift eftersom du kommer att ha ansvar för kundernas utskick, vi ser gärna dessutom att du är bekväm med engelska.
 
Det är meriterande om du har erfarenhet av några av följande program:
InDesign (eller liknande)
WordPress
Joomla
FileMaker Pro
Fortnox
Officepaketet


Vi sitter i fina lokaler mitt på Lidingö med bra kommunikationer och en trevlig arbetsmiljö. Vi har bra förmåner med bland annat kontorsmassage, friskvård samt chans till bonus.

Vi är ett härligt gäng på f.n. 9 personer.


Arbetet är fritt, du skapar dina egna rutiner och utvecklingsmöjligheterna är stora, t.ex. inom redovisning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Easy Office Family AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2021
  • Ansök senast: 30 november 2021

Liknande jobb


21 november 2024