Ekonomiassistent/ Administratör

Arbetsbeskrivning

Ekonomiassistent/ Administratör
Budi är ett snabbt växande greentechföretag där verksamheten bygger på en digital auktionsplattform för företagare i behov av att frigöra kapital bundet i maskiner och inventarier för att möjliggöra återbruk och cirkulärekonomi. Nu söker vi en Ekonomiassistent/ Administratör till vårt härliga team!
Som ekonomiassistent och administratör på Budi har du en bred roll nära verksamheten, med goda möjligheter att utvecklas och växa in i en mer strategisk roll. Vi har högt i tak, med korta beslutsvägar. Bolaget anlitar en extern aktör för bokföring men sköter redovisning in-house. Vi är ett härligt team som har roligt ihop och brinner för det vi gör och vill gärna att du kommer och gör oss sällskap!
Tjänsten är tänkt att vara på heltid men vi har möjlighet att erbjuda två alternativ:
1. 100% anställning uppdelad på ca 50% ekonomi och 50% andra arbetsuppgifter på företaget såsom administration, kontakt med våra avtalskunder, fordonshantering, kundsupport, samt övrigt auktionsarbete.
2. 50% anställning med ekonomifokus.


Vi håller till i Bromma med möjlighet till visst distansarbete. Start snarast, enligt överenskommelse

Om tjänsten
Tjänsten har en central och viktig roll med helhetsansvar för redovisningen i bolaget. Vid 100% anställning innefattar tjänsten även andra arbetsuppgifter på företaget.

Arbetsuppgifterna innefattar bl.a.:
· Löpande redovisning,
· Fakturering
· Kund och leverantörsreskontra
· Avstämning av klientmedelskonto
· Försäkringar och pensioner
· Ev. budgetarbete

Andra förekommande arbetsuppgifter:
· Administration
· Fordonshantering samt dokumentation
· Stötta vår kundsupport
· Övrigt auktionsarbete

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant utbildning inom ekonomi. Har du erfarenhet av bilbranschen och exporthantering är det meriterande. Likaså om du har erfarenhet av Fortnox eller liknande bokföringsprogram. Goda kunskaper i svenska och gärna engelska.

Som person är du trygg i dig själv, trivs med att arbeta självständigt, är analytisk och strukturerad och har en god kommunikativ förmåga. Vi söker dig som är flexibel och prestigelös och tar dig an arbetsuppgifter även utanför ditt arbetsområde för att hjälpa teamet.

Ansökan
Vi samarbetar med Talentin för rekryteringen. Skicka din ansökan med CV till info@leadnetwork.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Euro Academy Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 mars 2024
  • Ansök senast: 22 april 2024

Liknande jobb


21 november 2024