Ekonomiassistent / Administratör

Ekonomiassistent / Administratör

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en engagerad och noggrann Ekonomiassistent / Administratör till vårt team! Är du en person med ett naturligt sinne för siffror och administration? Då kan du vara den vi letar efter!I rollen som Ekonomiassistent / Administratör:
I rollen som Ekonomiassistent/Administratör kommer du att ha en central funktion inom vår ekonomifunktion och stötta i olika administrativa uppgifter i bolaget. Du blir en del av ett mindre administrativt teamdär du rapporterar till vår VD.En av dina närmsta kollegor är vår Controller, och din huvudsakliga uppgift blir att stödja honom i de löpande arbetsuppgifterna. Du kommer även att ha flera interna kontaktytor och samarbeta med kollegor inom olika delar av organisationen. Vi är ett bolag i en tillväxtfas, vilket innebär att rollen kommer att utvecklas i takt med verksamhetens behov samt dina styrkor och intressen.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:
Hantering av löpande bokföring och redovisning.
Leverantörs- och kundreskontra.
Månadsavstämningar och provisionsavstämningar.
Hantering av lager / inköp.
Löneadministration.
Administrativ support till kontoret.
Assistera vid budgetarbete och ekonomiska prognoser.Personliga egenskaperVi söker dig som är strukturerad, ansvarsfull, noggrann och som trivs med återkommande administration. Analytisk förmåga med sinne för detaljer.På grund av bolagets tillväxtfast önskar vi en kollega med flexibelt och prestigelöst förhållningssätt som är öppen för att ta sig an nya administrativa arbetsuppgifter på sikt. Vi tror att du är positivt till att ta dig an nya uppdrag och har lätt att bygga relationer internt.Naturligtvis är det också viktigt att du vill ha roligt på din arbetsplats, har ett öppet sinne och en fantastisk humor!

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har:
Utbildning inom ekonomi, minst på gymnasienivå. Eftergymnasial utbildning inom ekonomi är meriterande. Kanske är du nyexaminerad från högskolan men har någon form av tidigare administrativt arbete.
Tidigare erfarenhetav arbete med ekonomi och/eller administration.
Goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel.
Erfarenhet av ekonomisystemet Fortnox är meriterande.
Utmärkt kommunikationsförmåga på svenska, både muntligt och skriftligt.
Varför välja oss? En inkluderande och stödjande arbetsmiljö.
Möjligheter till personlig och professionell utveckling.
Friskvårdsbidrag och andra förmåner.
Regelbundna sociala aktiviteter och ett härligt kontor i centralt läge.

Om Advisera:
Advisera grundades 2016 och har sedan dess vuxit till cirka 50 medarbetare med kontor i Malmö, Göteborg och Stockholm. Vår målsättning och vision är att etablera oss som en ledande företagspartner inom IT- & Säkerhet, Telefoni & Växel, Företagsförsäkringar och Finansiella Produkter. Advisera har tillstånd från Finansinspektionen.
På Advisera värderar vi personlighet och inställning högst. Vi tror att med rätt intresse, driv och engagemang har du potential att växa in i rollen. Tveka inte att söka, även om du inte uppfyller alla kriterier.Skicka in din ansökan via vår karriärsida så snart som möjligt, vi rekryterar löpande.Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Jenny Markusson,jenny@advisera.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Sökord: Ekonomiassistent, administratör, redovisning, bokföring, kontorsstöd, ekonomi, finans, administration.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Advisera
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 november 2024
  • Ansök senast: 24 april 2025

Liknande jobb


21 november 2024