OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos MedicaNatumin. Det finns goda möjligheter till fortsatt jobb efteråt.
Om företaget:
Svenska MedicaNatumin utvecklar, tillverkar och marknadsför hälso- och skönhetsprodukter baserade på innovativa ingredienser och gedigen forskning. Målet är att bidra till en positiv hälsotrend och att erbjuda människor förbättrad livskvalitet. MedicaNatumins ledande varumärken inom kategorierna kosttillskott, medicintekniska produkter samt dermatologiska och kosmetiska produkter säljs till stor del på den nordiska marknaden men även till konsumenter runt om i världen. Företaget är verksamma även i Norge via ett helägt dotterbolag.
Företagets huvudkontor och produktion finns i Jönköping respektive Habo med cirka 40 anställda.
Arbetsuppgifter:
Som ekonomiassistent / administratör har du en koordinerande roll där du ansvarar för uppgifter av olika komplexitet och omfattning. Du tillhör företagets ekonomiavdelning och arbetar bland annat med leverantörsfakturering, kundfakturahantering, betalningar och enklare avstämningar. Du arbetar nära CFO och hjälper till med de uppgifter som behövs, så som att stötta upp vid månadsbokslut. Andra administrativa uppgifter kan också förekomma.
Vidare har du ett huvudansvar för receptionen, kontoret, telefonväxeln, infomailen och posten. Du agerar spindeln i nätet där du även har kontakt med kunder gällande ordrar och fakturor samt med lagerservice och andra leverantörer. I din roll har du även ett nära samarbete med dina kollegor där du får möjligheten att vara drivande i mindre projekt på kontoret. Tillsammans med dina kollegor utgör du en viktig funktion för att skapa ett effektivt och välfungerande arbetssätt på företaget.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• God datorvana
• Erfarenhet av både interna och externa kontaktytor
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Meriterande: Arbetslivserfarenhet inom administration och/eller ekonomi
Som person tror vi att du är noggrann och ansvarstagande. Du har ett öga för detaljer och har lätt för att skapa struktur i ditt arbete. Du trivs att arbeta i en stödjande funktion där du får möjlighet att hjälpa kollegor och skapa en positiv stämning på jobbet. Du är flexibel och prestigelös och tar gärna initiativ för att stötta upp där det behövs.
Övrig information:
Start: 1 mars
Plats: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: ekonomiassistent, administratör, assistent, administration, ekonomi, ekonom, fakturor, fakturering, inbetalning, utbetalning, bokslut, reception, receptionist, kund, avstämning, redovisning, ekonomiavdelning, uppdrag, heltid, omgående, Jönköping, MedicaNatumin, hälsa, skönhet, produkter
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund