Ekonomiassistent / Administratör till Play Nöjesdistribution

Ekonomiassistent / Administratör till Play Nöjesdistribution

Arbetsbeskrivning

Har du kunskap inom ekonomi och vill ha en bred roll där du får visa prov på självständighet, drivkraft och flexibilitet? Då kan du vara vår nya kollega! Som Ekonomiassistent / Administratör blir du en del av ett engagerat team på ett framgångsrikt bolag!

Om tjänsten
Som Ekonomiassistent / Administratör hos oss på Play får du en bred och varierande roll där du självständigt jobbar med arbetsuppgifter inom främst ekonomi och administration.

Arbetsområden som Ekonomiassistent / Administratör:
- Ekonomi, ex. fakturering, kund- och leverantörsreskontra och redovisning
- Administration
- Kundservice
- Orderhantering
- Leverantörskontakter


På Play är vi idag totalt 60 medarbetare, varav 10 kollegor på kontoret, som tillsammans jobbar för att skapa fungerande processer och nöjda kunder. Vi sitter i moderna, ljusa lokaler i Viared, strax utanför Borås. Som Ekonomiassistent / Administratör kommer du att jobba självständigt inom ett team, nära vår Ekonomichef.


Om bolaget
Play Nöjesdistribution är ett av Sveriges ledande företag inom hemunderhållning. Bolaget är distributör av flera varumärken inom framför allt hemelektronik, gaming och tillbehör, och levererar varor till butikskedjor och nätbutiker på den nordiska marknaden.

Play Nöjesdistribution har haft en stabil tillväxt under flera år och har blivit utsedda till Gasellföretag fyra år i rad från 2017 till 2020. Läs mer om oss på play.se.


Om dig
För att lyckas i rollen som Ekonomiassistent / Administratör tror vi att du har flera års arbetslivserfarenhet från ett mindre eller medelstort bolag. Du är trygg i din erfarenhet och kompetens, och vi ser gärna att du har erfarenhet av ekonomiprocesser.

För att trivas hos oss på Play tror vi att du uppskattar att ha en bred och varierande roll, där du ges möjlighet att ta initiativ, jobba med förbättringar och hitta lösningar på stora som små utmaningar.

Krav:
- Erfarenhet från liknande roll med fokus på ekonomi
- Goda kunskaper i Office-paketet, speciellt Excel
- Kunskap inom bokföring i affärs-/ekonomisystem
- Svenska obehindrat i tal och skrift
- God engelska i tal och skrift
- B-körkort

Meriterande:
- Gymnasieekonom eller annan ekonomiutbildning
- Erfarenhet från tull, import och exportfrågor


Som person är du självständig, driven och flexibel. Du har ett öga för såväl detaljer som helhet, och har förmågan att se sammanhang och nästa steg. Vi ser gärna också att du är ansvarstagande och driver dina arbetsuppgifter från start till mål, såväl under lugnare perioder som vid arbetstoppar.


Ta chansen att bli en del av ett engagerat team på ett expansivt bolag
– vi ser fram emot din ansökan!


Ansökan
Ansökan sker på speedgroup.se. Urval sker löpande, så missa inte chansen – ansök redan idag!
___

Sökord: Administratör, Ekonomiassistent, Kundsupport, Kundservice

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Wikström
033-7225910
Elma Pozder

Johannes Hedlund

Jim Claesson
033444747
Annika Rådberg
0704-203872
William Levinsson
033-444734
Paula Claesson

Nils Ryberg
033-44 47 46
Martina Lundgren

Andreas Tärnegård

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Speed Professionals AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2021
  • Ansök senast: 18 april 2021

Besöksadress

Verkstadsgatan 14 50462 Borås
None

Postadress

Verkstadsgatan 14
Borås, 50462

Liknande jobb


20 december 2024