Ekonomiassistent / administratör till Stockholm

Ekonomiassistent / administratör till Stockholm

Arbetsbeskrivning

Ekonomiassistent / Administratör till IT-bolag med placering i Stockholm

Vill du jobba i en kombinerad roll som ekonomiassistent och administratör på ett stort IT-bolag i Stockholm? Läs mer och sök redan idag!Detta är ett konsultuppdrag på 5 månader med start 1/8!

Ditt anställningserbjudande

Nu har du som är en organiserad och strukturerad person med intresse för ekonomi och administration chans att jobba i en varierande roll på vår kunds kontor i Kista, Stockholm!

Dina arbetsuppgifter

Tillsammans med dina kollegor ansvarar för du för hantering av administrativa uppgifter för interna kunder runt om i landet. Följande arbetsuppgifter ingår:

• Utföra kontakts- och orderhantering, samt följa upp och bevaka nya inkommande kontraktsavtal och ordrar
• Utföra fakturering för tilldelat ansvarsområde och säkerställa alla delmoment som är knutna till fakturering
• Säkerställa koordinering av resurser i leveransprocessen, i samarbete med interna resurser och kunder
• Kontering av leverantörsfakturor
• Periodiseringar av kostnader
• Service till företagets interna kunder

Värt att veta

Arbetsplats är på vår kunds kontor i Kista och de tillämpar en hybridmodell där de kombinerar att arbeta på kontoret med hemarbete. Uppdraget är ett konsultuppdrag på 5 månader med start 1/8.

Våra förväntningar

Vi söker dig som är proaktiv och organiserad. Du arbetar effektivt och är duktig på att sätta upp och hålla deadlines. Vidare är du noggrann och mån om att leva upp till mål och kvalitet.

För att lyckas i rollen är det positivt om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter så som förståelse för bokföring och intäktsavräkning i tjänsteprojekt, van vid hantering kring flöden av inkommande leverantörsfakturor etc.

Att du har en gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi är ett skallkrav och om du har en högskoleutbildning inom ekonomi är det meriterande. Vidare behöver du ha goda kunskaper i Officepaketet och då främst Excel. Meriterande systemkunskap: Navision, Palette samt SAP och OpenText

Avslutningsvis är det av stor vikt att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juni 2022
  • Ansök senast: 29 juli 2022

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


21 november 2024