OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet från ekonomi och söker efter din nästa arbetsplats? Sök då rollen som Ekonomiassistent / Administratör hos Varbergsköket redan idag!
Om vår kund
Varbergsköket är det nya namnet för sammanslagna LCT Produktion AB och Blekinge Delikatesser AB.
Vi flyttade nyligen till vår toppmoderna anläggning i Varberg där vi främst producerar majonnäs och majonnäsbaserade såser, sallader och dressingar till kunder inom dagligvaruhandeln, foodservice samt industri.
Vi är nära 50 anställda och omsätter ca 170 MSEK.
Vi ingår i den internationella livsmedelskoncernen Wernsing Food Family som har över 80 företag representerat i över 20 länder, omsätter ca 15 000 MSEK och är över 4 000 anställda.
Vi är även ISO certifierade enligt FSSC 22 000.
I Sverige finns systerföretagen Vätternpotatis, GG Handel samt Wernsing Food Solutions.
Läs mer på: https://www.varbergskoket.se/
Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent / administratör arbetar du brett med olika områden inom ekonomi. Tillsammans med dina kollegor på ekonomiavdelningen i Varberg ansvarar ni bland annat för:
EKONOMI
- Fakturahantering och fakturatolkning i digital tjänst
- Leverantörs- och kundreskontra
- Betalningar
- Löpande redovisning och avstämningar
- Delaktighet i månads- och årsbokslut
ADMINISTRATION/RECEPTION
- Telefonväxel, e-post och posthantering för administrationen
- Inköp till administration och personalutrymmen
- Databasuppdateringar i affärssystem
- Kontakt med externa leverantörer
- Ansvar för gemensamma personalutrymmen
- Support till orderavdelningen
Din profil
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller några års arbetslivserfarenhet inom ämnet.
Då rollen är bred är du duktig på att prioritera din arbetsdag och kan hålla flera processer igång samtidigt. Utöver ett gott siffer- och ordningssinne letar vi efter dig som är nyfiken och prestigelös.
Eftersom Varbergsköket etablerade sig i Varberg för bara dryga året sedan så ser vi gärna att du tar egna initiativ och kommer med förbättringsförslag på alternativa arbetssätt för att effektivisera vår administrativa process ytterligare.
Självklart är du även en social och härlig kollega som tycker att humor på arbetsplatsen är viktigt.
Krav:
- God datorvana och en förmåga att komma in snabbt i nya system
- God svenska och engelska i tal och skrift
- God kunskap inom Officepaketet, med tyngdpunkt på Excel
Arbetstider: 100%, dagtid, måndag – fredag
Du erbjuds en spännande roll med utvecklingsmöjligheter. Varbergsköket öppnade sin site i Varberg 2021, så här har du chansen att få vara med på starten av en spännande resa!
För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos Varbergsköket.
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Jessica Andersson på jessica.andersson@effektiv.se.
Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga – ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.
Sökord
Ekonomi, Administratör, Reception, Växel, Varberg, Varbergsköket