OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiassistent
Är du ekonomistudent med god erfarenhet av leverantörsreskontra och tillgänglig inom en månad?
Om rollen
I rollen som ekonomiassistent hos kommer du arbeta i en bred roll med flera ansvarsområden, både inom kund- och leverantörsreskontra. Du kommer jobba i ett mindre och tight team om tre personer och utgår från huvudkontoret på Östermalm/Gärdet i Stockholm, men med stor flexibilitet att även jobba hemifrån. Du kommer agera aktivt stöd i ekonomifrågor för och vara en kommunikativ och serviceinriktad brygga mellan bolaget och ekonomifunktionen.
Uppdragsperiod: September/början av oktober 2022 och sex månader framåt med möjlighet till förlängning
Omfattning: 100%
Arbetsort: Gärdet i Stockholm, distans 3 dagar dagar i veckan.
Ett axplock av dina arbetsuppgifter:
● Kontroll av KPI:er, uppföljning och andra ekonomi- och administrativa frågor, adhoc projekt
● Kundreskontra där du äger fakturerings- och inbetalningsprocessen: Boka inbetalningar, återbetalningar, kundförluster, dubbelbetalningar m.m
● Kund/kreditkontroll och vara pådrivande kring ej betalda fakturor i samråd med inkassobolag
● E-faktureringshantering med myndigheter (särskilda portaler där hanteringen sköts)
● Kontakt med försäkringsbolag, inkassobolag och andra stakeholders
Är detta du?
För att lyckas och trivas i rollen som Ekonomiassistent hos vår kund tror vi att du är en socialt lagd person som gillar många kontaktytor. Organisationen är väldigt rörlig och dynamisk och därför tycker och du trivs i en omväxlande och dynamisk miljö. Det händer väldigt mycket i organisationen och det är något du finner spännande. Du har en hög anpassningsförmåga, flexibilitet och sinne för service både internt och externt. En förutsättning är vidare att du har fötterna på jorden, är noggrann och uppskattar teamarbete. En stor del av kommunikationen sker på engelska och därför behöver du känna dig helt trygg i det både i skrift och tal.
Du är/har dessutom:
Yrkeshögskole- eller universitetsexamen inom ekonomi
God erfarenhet av kund-och levreskontra i arbetslivet med fokus på leverantörsreskontran.
Kommunikativ, social och gillar att leverera med service
En fena på engelska
Vi svarar gärna på frågor
För frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Rebecca Jonas på telefon 073-670 88 50 alternativt rebecca.jonas@talentsofsweden.se. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast.