OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Poolia söker nu för rekrytering till Bring Frigo i Helsingborg engagerad och självgående Ekonomiassistent med inriktning mot leverantörsreskontra. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträdesdatum är omgående eller under sommaren.
Vill du arbeta i en framgångsrik och expansiv koncern? Vill du ha ett självständigt ansvar samtidigt som du jobbar på en avdelning präglad av en tydlig teamanda? Då kan detta vara tjänsten som du söker.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du erbjuds en kvalificerad och utvecklande tjänst med både interna och externa kontakter.
Som Ekonomiassistent (AP/LR) kommer du att ansvara för leverantörsreskontran och attestflödet i något eller några av koncernens dotterbolag. Följande ansvarsområden kommer att ingå i din tjänst:
• Scanning, ankomstregistrering och kontering av leverantörsfakturor
• Betalning av leverantörsfakturor
• Bokning av leverantörsbetalningar
• Underhåll av leverantörsreskontran
• Löpande bokföring
• Kontoavstämningar och medverkan vid bokslut
• Utveckla och förbättra rutiner och processer inom ansvarsområdet
• Stödja och supportera kollegor på ekonomiavdelningen och övriga avdelningar
Du rapporterar till Group Financial Controller.
Vem är du?
Vi söker dig som är gymnasieekonom eller har gått en YH-/KY-utbildning alternativt att du har en kandidatexamen inriktad mot redovisning.
Vi tror att du har minst 3 5 års relevant erfarenhet från självständigt arbete med liknande arbetsuppgifter inom leverantörsreskontra. Vi ser det som meriterande om du har jobbat i ett medelstort eller större företag med utveckling av processer/rutiner och systemstöd/digitalisering.
Du har minst normalgoda kunskaper i Excel och Word. Tidigare erfarenhet av Microsoft Navision eller Dynamics 365 samt Basware är meriterande. Flytande svenska i tal och skrift är en förutsättning för tjänsten och du har också minst normalgoda kunskaper i engelska.
För tjänsten krävs att du kan hantera många arbetsuppgifter samtidigt och slutföra dessa inom givna deadlines.
Som person är du strukturerad, självgående, noggrann, ansvarstagande och serviceminded. Det är en fördel om du också är kan prioritera och planera ditt eget arbete.
Om verksamheten
Bring Frigo är bland de största och mest erkända logistikaktörerna i Norden och präglas av stark affärsmannaskap, stort engagemang, ambition och personligt ledarskap. Bring Frigo arbetar aktivt för att ha en gemensam och stark kultur och kunna leverera med hög kvalitet. Hos Bring Frigo satsar man mycket på medarbetares trivsel och personliga utveckling. I bolaget ges mycket frihet att ta egna initiativ och påverka med idéer för att bidra till att stötta verksamheten att nå sina affärsmål.
Vi erbjuder dig en spännande roll tillsammans med oss på Bring Frigo. Vi är inne i en fas där du har chans att vara med och påverka och förändra. Vi är Sveriges ledande aktör inom kyld och fryst livsmedelslogistik och vi har en spännande förändringsresa framför oss. Dessutom får du arbeta tillsammans med erfarna kollegor som har hög kompetens, stort driv och engagemang i en koncern som sätter hälsa, miljö och säkerhet högt på agendan.
Du kan läsa mer om bolaget på www.bring.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Noren
Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk
Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson
Disa Fanto Börjesson
0766-775336