Ekonomiassistent AR

Ekonomiassistent AR

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi en erfaren och kommunikativ person med minst två års erfarenhet inom kundreskontra (AR) till vår kund i Solna för ett konsultuppdrag med start omgående. Du bör ha goda kunskaper i hantering av både filer och manuella betalningar, och erfarenhet av att arbeta med flera banker och transaktionsflöden i de nordiska länderna. Erfarenhet av Swish och kreditkortsbetalningar är meriterande, men inget krav. Du har förståelse för bokföring och är skicklig på att matcha fakturor och kreditnotor korrekt mot kund. Som person är du social, utåtriktad och trivs med att kommunicera både internt och externt.

Ansvarsområden
Hantering av inbetalningar, inklusive Swish och kortbetalningar.
Arbete med flera banker och hantering av olika typer av kontoutdrag.
Ansvar för kundreskontra (AR), inklusive matchning av fakturor och kreditnotor.
Hantering av olika betalningsscenarier som klumpbetalningar, nettobetalningar och olika betalningsformer.
Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa korrekt betalningsflöde och redovisning.
Ta initiativ och bidra till förbättringar av betalningsprocesser och rutiner.
Anpassa dig till förändrade förutsättningar och vara flexibel i ditt arbetssätt.


Kvalifikationer
Gärna minst två års erfarenhet av kundreskontra (både filer och manuella betalningar)
Swish och kreditkort meriterande
Gärna jobbat med flera banker och med transaktioner/flöden i de nordiska länderna
Bokföringskunskap
Förstå flöden och konsekvenser för matchning av rätt faktura/kreditnota mot rätt kund
Kommunikativ
Social / utåtriktad
Noggrann
Strukturerad
Supportvana
Flexibel och kan anpassa sig till snabba förändringar vid behov
Hantering av stora volymer
Van vid skarpa deadlines


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 augusti 2024
  • Ansök senast: 27 november 2024

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024