OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en ekonomiassistent till vår kund belägen nordöst om Göteborg med fokus på AR och AP mot deras europeiska företag.
OM TJÄNSTEN
Du kommer tillsammans med ditt team rapportera till din gruppchef och säkerställa att du levererar uppsatta mål enligt SLA och KPI som satts. Du kommer att vara ansvarig för att bearbeta och verifiera inkommande transaktioner för kundreskontra/leverantörsreskontra på ett effektivt och korrekt sätt. Vidare kommer du att hantera processen för förfallna betalningar och påminnelser till kunder i samarbete med lokala ekonomi- och försäljningsrepresentanter. Du kommer även att stödja leverantörsreskontra teamet med skanning och kodning av leverantörsfakturor.
Vi tror att du är en person som söker nya och spännande utmaningar inom redovisning. Du har redan en solid grundkunskap i kundreskontra och/eller leverantörsreskontra men är redo att ta nästa steg.
Vi förutsätter att du är en person som trivs i en miljö som utnyttjar din förmåga som snabb inlärare, god lyssnare och problemlösare. Du älskar utmaningar och njuter av komplexitet. Ett intresse för system och att använda teknik för att stödja processer kommer att vara viktigt för att möjliggöra att shared service center kan erbjuda förstklassiga tjänster och effektivitet till sina kunder. Du är serviceinriktad men kan samtidigt sätta ner foten om situationen kräver det. Du har ett öga för detaljer och är noggrann, systematisk och välorganiserad. Ibland kan tempot på kontoret bli högre, särskilt under stängningsperioder, därför är det viktigt att du kan hålla dig lugn och sansad även under dessa stressiga tider.
Teamarbete kommer att vara av största vikt när du arbetar, det är därför uppenbart att du tycker om att arbeta i team och kan se betydelsen av din roll i teamet och hela kedjan. Ditt team kommer att stödja kundens europeiska företag och vi ser därför att du också har erfarenhet av att arbeta i globala miljöer med olika intressenter över hela världen.
Du kommer att få reda på mer om kunden i nästa steg!
VI SÖKER DIG SOM
- Har en universitetsutbildning i redovisning, ekonomi eller motsvarande. Dock kan högre yrkesutbildning (Yrkeshögskola) övervägas i kombination med dokumenterad adekvat arbetslivserfarenhet.
- Har minst 3 års erfarenhet av liknande arbete.
- Besitter en hög nivå av MS Excel och god kunskap i Office 365.
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska, i skrift och tal.
Det är meriterande om du har
- Tidigare kunskap och erfarenhet av M3, Basware och/eller Hyperion (HFM).
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Respektfull
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231