OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker för vår kunds räkning en nyfiken och driven ekonomiassistent med inriktning mot kundreskontra. Vår kund är ett välkänt och internationellt företag som nu behöver en ekonom till teamet. Till rollen letar vi efter dig med direkt erfarenhet av en liknande roll och gärna med erfarenhet av ett större affärssystem.
Då företaget har en större shared service funktion blir ditt uppdrag att tillsammans med kundreskontra-teamet:
- Hantera ärenden från interna och externa kunder
- Ändring/upplägg av ny kund
- Inbetalningar
- Viss manuell fakturering
- Kravhantering
- Reskontravård
- Avstämningar
- Utredningsarbete
Till rollen söker vi dig
Vi söker dig med erfarenhet från större flöden och med god förståelse för kundreskontraprocessen. Vi ser att du har 2-5 års relevant erfarenhet från liknande roll/er och gärna att du har arbetat i ett SSC tidigare. Att du är en teamplayer med fokus på lösningar och ideér som underlättar arbetet både för dig och gruppen gör dig till en bra kandidat för uppdraget. I rollen har man många kontaktytor och vissa delar av arbetet är på engelska.
Omfattning: 100%, heltid
Plats: Vårgårda, Göteborg. Tillfälligt remote.
Start: Snarast möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Om rollen låter intressant så vänta inte med att skicka in din ansökan, vi presenterar kandidater löpande. Eventuella frågor besvaras Matilda Eldh, matilda.eldh@newr.se
Newr är specialiserade på rekrytering och interimslösningar inom ekonomi och finans. Vi bistår företag med kandidater och konsulter på chefs-, specialist och linjerollsnivå. Newr står för det vi anser att vår bransch handlar om - new relations. Mellan oss, våra kunder, kandidater och konsulter. Vår ambition är att vara ett attraktivt val för dig som söker en ny utmaning inom ekonomi eller behöver stärka din ekonomifunktion på kort eller långsikt.