OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiassistent
Till Backers globala huvudkontor i Sösdala söker vi nu för omgående behov en Ekonomiassist.
Arbetsuppgifter
Du kommer vara en del av en ekonomiavdelning där ditt ansvarsområde är hanteringen av kundfakturor. Du scannar, skickar till organisationen för attest, konterar och bevakar inkommen attest. Du har mycket kontakt med din avdelning och organisationen, du driver ditt arbete självständigt framåt och löser de problem som emellanåt uppstår. Självklart är du fokuserad och behjälplig vid de naturliga arbetstoppar som uppstår vid månads, kvartals- och årsbokslut.
Din profil
Vi söker dig som har administrativ erfarenhet sedan tidigare, gärna erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och som har ett intresse för löpande ekonomiadministration. Vi ser gärna att du har ekonomiutbildning på gymnasienivå. Du har mycket god datavana och hanterar med lätthet och effektivitet nya system. Vidare har du goda kunskaper i engelska i tal och skrift. System som du kommer att arbeta i är Go live & Epicore.
Övrig information
Placeringsort: Sösdala
Arbetstider: Heltid, dagtid
Start: Så snart som möjligt
Lön: Enligt överenskommelse
För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbeta hos vår kund Backer AB. Vi kommer att arbeta med löpnade urval. Låter denna tjänst intressant? Tveka inte att söka via vår hemsida redan idag: www.maxkompetens.se. Vid eventuella frågor kontakta Rekryteringskonsult Jenny Öster på 0734-368169 eller Ansökningar via e-post mottages inte pga GDPR. Sista ansökningsdag är 13/1-2022
Vi kommer att arbeta med löpande urval så sök tjänsten redan idag!
Om Backer AB
Backer är en global teknisk partner till de viktigaste företagen i flera olika branscher som levererar konkurrenskraftiga lösningar inom uppvärmning och styrning för ledande företag inom bil-, energi-, järnvägs-, medicin-, HVAC- och processindustrin till kunder som behöver innovativa och anpassade tekniska lösningar för sina specifika applikationer.
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 7 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 400 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Kontaktpersoner på detta företaget
Li Lövebrant
08-120 753 03
Emma Linde
073-4368109
Kristina Lindberg
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
Kristina Lindberg
076-6187940
Madeleine Göransson
0733205636
Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Adlerstam
0734-368169
Magdalena Josefsson
0734-368111