OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi behöver förstärka vår Kund och leverantörsreskontragrupp med en ny kollega. Gruppen består idag av tio kollegor som nu söker dig som trivs och har erfarenhet av betalningar och kravhantering.
Vill du bli en del av vårt glada gäng skall du genast söka detta jobb!
Som ekonomiassistent med ansvar för betalningar samt kravhantering kommer du främst att arbeta med både in- och utbetalningar där vi både hanterar filer och arbetar med manuella betalningar. Du kommer även att delta i arbetet kring kravhanteringen och med avstämningar i bokslut. I rollen kommer du ha många kontaktytor både internt och externt. I övrigt hjälps vi åt på avdelningen och täcker upp för varandra vid behov vilket innebär att du kan behöva rycka in och hjälpa till med andra arbetsuppgifter som finns i teamet.
Vi kan erbjuda en spännande roll i ett spännande bolag där vi med positiv energi tar oss an våra uppgifter, vi motiveras av ett högt tempo och gillar att jobba i en föränderlig miljö!
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig med några års erfarenhet av rollen som ekonomiassistent inom betalningar och kravhantering och med någon utbildning inom ekonomi. Du känner dig trygg med hantering av stora volymer och flöden och trivs med att arbeta i en roll där du självständigt driver arbetet framåt men samtidigt är en del av en grupp där ni tillsammans löser arbetsuppgifterna gemensamt på ett prestigelöst sätt. Har du erfarenhet av systemet Visma Business är det meriterande.
Personliga egenskaper
Som person är du noggrann och tar ansvar för att driva ditt eget och teamets arbete framåt. Du har förmågan att kombinera detaljer med ett helhetsfokus och är mån om att lämna ifrån dig korrekta uppgifter. För att trivas på Serneke tror vi att du är prestigelös och social. Du trivs i en öppen atmosfär och sprider god stämning och positiv energi omkring dig. Då det i rollen ingår mycket kontakter är det viktigt att kunna kommunicera väl och tydligt.
Din ansökan
Är du personen vi söker är du välkommen att söka tjänsten. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är söndag den 10 oktober.
Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Gruppchef Kund- och Leverantörsreskontra, Anneli Lobato på mail: anneli.lobato@serneke.se. Vi har ej möjlighet att ta emot ansökan via mail så vill du söka tjänsten gör du det här.
När det gäller annonsförmedling så undanbedes annonsförsäljare vänligt men bestämt.
Om Serneke
Vår kärnverksamhet är organiserad i Serneke Sveriges fem regioner; Väst, Öst, Syd, Mitt och Norr. I varje region finns vårt erbjudande av tjänster inom entreprenad och projektutveckling med ett gemensamt resultatansvar. Koncernen har cirka 1 100 anställda.
Serneke är inte som andra byggbolag. Vi driver utvecklingen framåt genom att utmana normer, tänka annorlunda och hitta nya lösningar på gamla problem. För våra kunder, samhället och nästa generation. Vår vision är att ligga i framkant globalt inom utveckling av hållbara samhällsbyggen. Resan dit har redan börjat. Vill du åka med? Välkommen med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Celie Weinhöfer
+46 70 431 50 50
Linnéa Mattsson
0736876240
Jeanette Britan
Karina Andersson
0728556377