Ekonomiassistent - deltid

Ekonomiassistent - deltid

Arbetsbeskrivning

Om företaget

PrismaTibro är ett svenskt tillverkningsföretag med egenutvecklade produkter inom elektronik och mekanik, beläget i Tibro. Företaget består av 36 medarbetare fördelat på områdena: utveckling, produktion, inköp, ekonomi, marknadsföring, försäljning och support. PrismaTibro består av fyra produktfamiljer med gemensamma nämnare i elektronik och mekanik. De har avancerade funktioner i kombination med enkla lösningar har skapat framgång över hela världen. Familjen består av:

Prisma Daps

Förmodligen världens mest avancerade övergångssignal. Den blå lådan du trycker på för att få grön gubbe vid övergångsstället.

Prisma DI

Mätinstrument - Mät skevhet och ovalitet i riktigt stora förbränningsmotorer.

Prisma Button

Vandalsäker armbågskontakt utan rörliga delar med smarta funktioner. Inställningsmöjligheter med hjälp av dip-switchar.

Prisma Light

Utomhusbelysning gata, park, parkering och industritomter. Styrning med närvaro, app, eller fjärrkontroll.

Din roll

I rollen som Ekonomiassistent kommer du att få vara en del av ett familjärt bolag. Du kommer att arbeta nära ekonomichefen men även samarbeta med övriga avdelningar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- In och utbetalningar
- Fakturering
- Ankomstregistrera leverantörsfakturor
- Reskontra - både kund och leverantörsfakturor
- Skicka ut för attesteringar
- Bokföringsjournaler


Tjänsten är på deltid där du kommer att arbeta ca 8-10 timmar i veckan. Vilka dagar du arbetar planerar du ihop med din närmsta chef. Arbetstiderna är kontorstider på vardagar där PrismaTibro önskar att du arbetar två halvdagar i veckan. Inget distansarbete tillåts. Tjänsten är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Clevry och arbetar ute hos PrismaTibro. Uppdraget förväntas pågå fram till 7:E juli 2023. Kontoret är beläget i Tibro.



Din profil

Vi söker dig som studerar en ekonomiutbildning, det är meriterande ifall din inriktning är inom redovisning. Du kommunicerar flytande på svenska och engelska, både i tal och skrift.

Som person är du strukturerad, lyhörd och stresstålig. Du har en hög arbetsmoral och är duktig på att hålla deadlines. Vi söker dig som är anpassningsbar och har förmåga att anpassa dig till olika situationer och kollegor.



Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta anna.almen@clevry.com Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 september 2022
  • Ansök senast: 18 februari 2023

Liknande jobb


21 november 2024