Ekonomiassistent deltid

Ekonomiassistent deltid

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du student och vill starta din karriär inom redovisning, och motiverad att utöka din kompetens. Då kan en konsultroll som ekonomiassistent på Randstad Finance vara något för dig. 

Studerar du ekonomiprogrammet på universitetet, och vill få praktisk erfarenhet inom redovisning så skulle denna roll kunna vara rätt för just dig.

Som konsult hos oss får du marknadskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus och du erbjuds ett stort nätverk och aktiviteter.

Randstad Finance har som ambition att göra skillnad för människor i arbetslivet. 

Ansvarsområden
Den främsta arbetsuppgiften som ekonomiassistent innebär att kontinuerligt stötta våra kunders ekonomiavdelningar med ekonomisk administration. 
Arbeta med kundreskontra och/eller leverantörsreskontra. 
Löpande bokföring, hantera fakturaflödet, och även övriga administrativa uppgifter. 
Du kan även komma att vara delaktig i månads- och årsbokslut och få göra konto- och balansavstämningar, för likvida konton.

Randstad finance är specialister inom ekonomi, vi har ett brett samarbete med olika företag runt om i Stockholm. Att vara konsult på randstad finance innebär att du är anställd hos oss, och arbetar ute på uppdrag hos någon av våra kunder. Hos oss får du kollektivavtal med förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Vi organiserar även konsultträffar så att du får träffa dina konsultkollegor inom randstad. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, du får möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och formar ett välfyllt CV.



Kvalifikationer
Pågående eftergymnasial utbildning inom ekonomi, med minst 2 år kvar på studierna.
Goda kunskaper i svenska. Även i engelska är meriterande, då flera av våra kunder är globala bolag och har engelska som koncernspråk. 
Kunna arbeta 2 dagar i veckan, samt heltid under sommaren och julledigheten.
Arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent samt arbetat med Excel sedan tidigare är meriterande. 

Som konsult på randstad finance kommer du ha möjligheten att arbeta på olika företag, med olika förutsättningar. Därav behöver du vara flexibel, social och anpassningsbar till en föränderlig miljö. Utöver det, är det kritiskt att kunna arbeta strukturerat och lösningsorienterat. Viktigt att hålla deadlines, samt arbeta noggrant och ansvarstagande. 

Som en del av vår rekryteringsprocess får du som kandidat genomföra ett färdighetstest anpassat till den erfarenhet och kunskap du har. innan anställning görs även en kreditkontroll och ett utdrag ur belastningsregistret. Detta gör vi för att säkerställa en hög kvalitet i våra processer, samt för att kunna matcha dig med rätt uppdrag.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.




Om företaget
Randstad är med sina 600 000 anställda i 40 länder världsledande inom konsult- och rekryteringsbranschen. Vi på Randstad Finance är en väletablerad aktör med ett av branschens största nätverk. Det kombinerat med dina kvalifikationer och framtida ambitioner, gör att vi hittar rätt tjänst för dig.

Som konsult hos oss får du inte bara konkurrenskraftig lön, generösa förmåner och kollektivavtalade villkor. Du får även fri tillgång till vårt omfattande utbud av kompetensutvecklande utbildningar inom system, språk och ekonomi. Såsom bokslut, Excel för ekonomer, SAP, IFRS, koncernredovisning och många fler. För dig som senior specialist som vill spetsa till dina personliga färdigheter finns det möjlighet att gå vårt soft skills program. Detta för att du som person ska vara så attraktiv som möjligt på arbetsmarknaden. 

Vi vill vara en coachande karriärpartner för våra anställda, både gällande framtida uppdrag och färdigheter. Med ett tätt samarbete med din konsultchef får du kontinuerlig stöttning i hur dina kompetenser kan vässas ytterligare. 

I vår rekryteringsprocess kommer du genomföra ett färdighetstest, som är kopplat till den erfarenhet och kunskap du har inom ekonomi, för att sedan kunna matcha dig med rätt uppdrag och företag. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 oktober 2023
  • Ansök senast: 1 januari 2024

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024