Ekonomiassistent, Deltid ev. heltid

Arbetsbeskrivning

Academic Work är bemannings- och rekryteringsföretaget för studenter och unga akademiker. Vi är idag Sveriges största arbetsgivare för studenter och har ungefär 1 600 konsulter ute på uppdrag varje månad. Vi verkar för att företag skall erbjudas en kanal för att kunna säkra sin kompetenstillförsel på såväl kort som lång sikt samtidigt som studenter och unga akademiker skaffar sig värdefulla meriter och kontakter inför framtiden. Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb. Vi jobbar inom de flesta branscher och med många av Sveriges största företag såväl som med mindre organisationer. Academic Work är idag ett av Sveriges största bemanningsföretag med cirka 100 personer sysselsatta internt. Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping och uppdrag över hela Sverige. Välkommen till framtiden! Academic Work söker för kunds räkning två stycken ekonomiassistenter till ett företag i Stockholm. Företaget är ett import/agentföretag verksamt inom badrumsbranschen. Affärsiden ligger i att förse bygghandelsindustrin samt även detaljhandelskedjor med kvalitetsprodukter till lägsta möjliga pris. Detta medför samarbete med fabriker över hela världen. Information om uppdraget: Som ekonomiassistent för denna tjänst arbetar du bland annat med löpande bokföring, registrering av leverantörs- och kundfakturor samt månad/ års bokslut. Vid behov ska du även kunna hjälpa till där det behövs på företaget, t.ex. i butiken eller hjälpa till med att uppdatera hemsidan. Tjänsten ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta ute hos en av våra kunder. Krav på person: Vi söker dig som studerar eller är färdig ekonom, gärna med inriktning mot redovisning. Har du annan bakgrund men relevant arbetslivserfarenhet är du också välkommen med din ansökan. Kunskaper i SPCS är meriterande, men inget krav. Tyska-kunskaper och körkort är önskvärt. Vi ser att du är noggrann och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter, du har lätt för att jobba självständigt och trivs med administrativt ekonomiarbete. Beroende på person och bakgrund, kan tjänsten komma att utökas. Det finns goda möjligheter till flexibla arbetstider. Skicka in din ansökan med CV och personligt brev omgående eftersom vi kallar till intervju löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg

Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg

Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl

Sammanfattning

Besöksadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM

Postadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM, 11428

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010