OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en ekonomiassistent till vårt kontor i Katrineholm. Vi är ett litet gäng som samarbetar och jobbar i en positiv anda. Vi söker dig som är noggrann och har tidigare erfarenhet inom ekonomi och bokföring. Om du vill ha ett deltidsarbete, som går att kombinera med andra intressen eller arbeten, kan detta vara den perfekta tjänsten för dig.
Om oss
Alfamax har i mer än 30 år utvecklat läromedel i svenska anpassade för elever med särskilda behov, i första hand läs- och skrivsvårigheter/dyslexi. Specialpedagogiska skolmyndigheten har beviljat produktionsstöd till många av våra läromedel.
Vårt koncept är att kombinera en genomtänkt pedagogisk struktur med ett roligt omväxlande arbetssätt som aktiverar flera sinnen. Utöver egna pedagoger, samarbetar vi med olika författare, tecknare och programmerare. Titta gärna på vår webbsida alfamax.se för att se exempel på våra läromedel, både tryckta och digitala.
Vi anordnar även uppskattade webbkurser för lärare. Hittills har flera tusen lärare från olika delar av landet deltagit i våra kurser.
Om tjänsten
Vi söker dig som har erfarenhet av nedanstående arbetsuppgifter:
Fakturering
Leverantörsfakturor
Momsredovisning
Löneutbetalning och redovisning till Skatteverket
Löpande bokföring
Förberedande bokslutsarbete
Ovanstående kan kompletteras med andra administrativa uppgifter. Det är meriterande om du är van vid redovisningssystemet VISMA. Tjänsten är på deltid 25-50 % utifrån önskemål.
Eftersom våra kunder är skolor följer vi deras årsrytm och stänger 6 veckor på sommaren och ca 2 veckor vid jul. Denna extra ledighet (ca 3 veckor), arbetar vi in under övriga året. Det är bra om du har möjlighet att börja tjänsten 7 augusti 2024.
Ansökan
Skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 19 juni. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer. För mer information om tjänsten kontakta gärna Maria Wallström 070-5651964.