OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work arbetar sedan 1998 med uthyrning och rekrytering av studenter och har lokalkontor på fem orter i Sverige; Stockholm, Linköping, Göteborg, Malmö och Örebro. Vi är idag Sveriges största arbetsgivare för studenter och Sveriges femte största bemanningsföretag. Academic Work arbetar med lösningar inom bemanning, både på deltid samt heltid. Vi hjälper även företag med rekryteringar. Academic Work verkar för att skapa kontakter mellan studenter och näringsliv. Syftet är att företag skall erbjudas en kanal för att kunna säkra sin kompetenstillförsel på såväl kort som lång sikt samtidigt som studenter från universitet och högskola skaffar sig värdefulla meriter och kontakter inför framtiden. Antalet internt anställda uppgår i dagsläget till ca 140 personer, varav 70 personer arbetar i Stockholm. I uthyrningsverksamheten arbetar cirka 2000 konsulter varje månad på olika uppdrag hos våra kunder. Academic Work söker för kunds räkning en driftsansvarig/ekonomiassistent. Kunden är Nordens ledande leverantör av IT-styrda outsourcinglösningar, rådgivning och IT-lösningar för förbättrade företagsprocesser. Kundens kärnexpertis ligger i att förbättra företagsprocesser inom kundservice, dokumenthantering, ekonomihantering, personalhantering och logistik. Utvecklingsmöjligheterna inom företaget är goda och företaget är på stark frammarsch. För dig som vill utmanas i varierande arbetsuppgifter och skaffa dig en god förståelse för transaktionsprocesser och övrigt ekonomiarbete är detta en sann möjlighet. För rätt person finns möjlighet till förlängning av uppdraget. I arbetsuppgifterna ingår huvudsakligen arbete med transaktionshantering. När löneutbetalningar hos kundens uppdragsgivare sker hamnar de hos kunden och sorteras in i ett driftsystem och din uppgift är här att fungera som en koordinator av samtliga filer och bland annat övervaka att utbetalningarna sker i tid, genomföra kvalitetskontroller, etcetera. Som support och övervakare för denna transaktionshantering svarar du även för detaljfrågor och funderingar som förekommer hos berörda parter som du assisterar och informerar via telefon. Kunden arbetar i ett egenutvecklat webbgränssnitt. Som tjänsten ser ut idag arbetar du även på halvtid med övriga varierande projekt och uppgifter inom kundens service center där du är placerad. Exempel på arbetsuppgifter kan då innefatta ekonomiskt administrativt arbete bland annat i form av leverantörsfakturor. Tjänsten ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta ute hos en av våra kunder. Du som söker tjänsten ser vi gärna är gymnasieekonom. Erfarenhet är meriterande, men inget krav. Förståelse för liknande transaktionsarbete genom exempelvis tidigare erfarenhet på bank ser vi även det som en fördelaktig merit, men inget krav. Viktigt är dock att man enkelt kan förstå processen som helhet och att man kan koordinera flera aktiviteter parallellt. Din datorvana är god och du kommunicerar enkelt via kundens webbgränssnitt och har goda kunskaper i såväl Office-paketet som Excel. Du arbetar drivande och självgående mot kundens intressenter och är serviceminded i ditt förhållningssätt. Du har skinn på näsan och räds inte för att vara behjälplig i telefonärenden från medarbetare och kunder. Som person är du flexibel, ansvarstagande och strukturerad. Som konsult på Academic Work är du snabbare, smartare, hungrigare och eftersom vi tillsätter löpand
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg
Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg
Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl