OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en ekonomibakgrund med erfarenhet av att sköta enklare redovisning, fakturahantering och annan administration kopplad till ekonomiområdet? Vi söker nu en ekonomiassistent på deltid (50%) till ett uppdrag med uppstart omgående hos en av våra kunder i Sundsvall!
Om Rollen
Du kommer arbeta med allt ifrån löpande redovisning och att skicka kundfakturor likväl som att hantera inkommande leverantörsfakturor. Du kommer även plocka ut data från vår kunds tidrapporteringssystem in i Excel för att skapa underlag till fakturor. Utöver dessa arbetsuppgifter ingår även andra administrativa uppgifter inom ekonomiområdet.
Tjänsten är på cirka 50% och sträcker sig fram till årsskiftet. Du kommer under denna tiden vara anställd av Stegra men utföra uppdraget ute hos vår kund.
Din profil
För att bli framgångsrik i rollen krävs tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har ett stort intresse för ekonomiområdet då det finns möjligheter att få ta dig an fler arbetsuppgifter hos vår kund under hösten.
Krav för rollen:
Erfarenhet av enklare redovisning
Erfarenhet av fakturahantering
Goda kunskaper inom Excel
Ekonomiutbildning på gymnasienivå eller eftergymnasial utbildning
Meriterande
Erfarenhet av lönehantering
Övrigt
Startdatum: Omgående
Omfattning: Deltid, cirka 50%
Ort: Sundsvall
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV. Vi kommer kontakta de kandidater som uppfyller kraven för en telefonavstämning och intervju.
Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen med stor sannolikhet kommer tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jonas Lindqvist på jonas@stegra.nu.