Ekonomiassistent / Ekonomiadministratör på 50%

Ekonomiassistent / Ekonomiadministratör på 50%

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Tjänsten är på 50% med en ambition om att kunna erbjuda 100% vid en överrekrytering.

Om företaget:

Företaget är ett litet svenskt medicintekniskt bolag med huvudkontor i Ängelholm. Mer information ges om företaget vid en eventuell intervju.

Arbetsuppgifter:

Som ekonomiassistent arbetar du tillsammans med ekonomichefen och hanterar kund och leverantörsreskontra, stämmer av in och utbetalningar och bokar bokföringsordarar. Du hanterar ca 100 leverantörsfakturor per månad och skannar in dem i systemet Visma. Ekonomichefen sköter bokslut.

Då företaget är litet kan du även få hjälpa till med administration i CRM systemet som håller på att implementeras. Du kan också komma att få hjälpa till med inköp till kontoret. Du utgör en viktig funktion för att skapa ett effektivt och välfungerande ekonomiarbete på företaget och bidrar till att skapa en trevlig arbetsmiljö.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Gymnasial utbildning (meriterande med eftergymnasial inom ekonomi)
• Erfarenhet av enklare ekonomiadministration
• God datorvana
• Svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av Visma är meriterande

Som person tror vi att du är noggrann och ansvarstagande. Du har ett öga för detaljer och har lätt för att skapa struktur i ditt arbete. Du trivs att arbeta i en stödjande funktion där du får möjlighet att hjälpa kollegor och skapa en positiv stämning på jobbet. Du är flexibel och prestigelös och ställer gärna upp för att stötta upp där det behövs, och tar initiativ när du ser att det finns något att ta tag i.

Övrig information:

Start: Omgående (1/3)
Plats: Ängelholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Ekonomiassistent, ekonomi, assistent, redovisning, löpande redovisning, redovisningsassistent, reskontra, leverantörsreskontra, kundreskontra, bokföring, löpande bokföring, fakturahantering, utlägg, heltid, deltid

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2021
  • Ansök senast: 26 februari 2021

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024