Ekonomiassistent / Ekonomihandläggare

Ekonomiassistent / Ekonomihandläggare

Arbetsbeskrivning

RAJA är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom emballage och behöver förstärkning för att ta bolaget till nästa nivå.
RAJA är en del av franska Raja Group som grundades 1954 och som idag är den ledande europeiska distributören av emballage. Med 3000 anställda finns koncernen representerad i 19 europeiska länder och hjälper över 1 000 000 kunder varje dag.
RAJA i Sverige befinner sig på en spännande resa på den svenska marknaden och siktar mot att bli ledande även här! Vi har kunder i alla branscher och med hjälp av våra fyra försäljningskanaler (katalog, internet, telefon och fältförsäljning) skall vi fortsätta att expandera snabbt.
Vi påstår att vi är emballagebranschens mest spännande start-up. Vill du vara med på resan?
Vi erbjuder
Utöver lön erbjuder vi en miljö med framgångsrika och resultatdrivna människor.
Hos oss på RAJA präglas vardagen av tydliga värderingar. Då vi är ett snabbt växande företag är initiativ, framåtanda, kamratskap, lojalitet och ett stort engagemang viktiga för oss. Du ges möjligheten att med korta beslutsvägar vara med och påverka såväl ditt eget arbete som verksamhetens fortsatta utveckling framåt.
I rollen som Ekonomiassistent / Ekonomihandläggare arbetar du med administration av företagsekonomi, såsom fakturering, bokföring, skattefrågor, statistik och transaktioner.
Du kommer att assistera andra ekonomer på ekonomiavdelningen samt ansvara för delar av bokföringen såsom reskontra eller sköta den dagliga bokföringen av transaktioner och andra affärshändelser.
Som ekonomiassistent har du ofta kontakt med andra avdelningar och personer på företaget. I många fall har du även kontakt med kunder och leverantörer kring priser, betalningar och skattefrågor.
I din arbetsuppgift ingår det även att lösa problem som uppstår genom att skaffa dig den informationen du behöver. Likt en detektiv får du gräva fram vad som blivit fel, kanske förklara för andra vad som hänt och hur det går att rätta till.
För att passa i tjänsten som Ekonomiassistent / Ekonomihandläggare ser vi att du är driven och gillar ordning och reda. Tjänsten innebär eget ansvar samt ett öga för detaljer. Du skall inte vara rädd att ta egna initiativ och ständigt söka nya sätt att effektivisera arbetet och förbättra processer. Vidare skall du vara social och serviceinriktad då du dagligen kommer att ha kontakt med våra kunder och säljteamet.
Vad vi söker ?
Vi söker dig med en relevant ekonomisk utbildning. Du uttrycker dig väl på svenska i såväl tal som skrift och du har goda kunskaper i engelska. Vidare arbetar du obehindrat i Excel. Affärssystemet som används idag är Business Central.
Som person har du en positiv inställning och har lätt för att samarbeta. Vi ser att du är lösningsorienterad och har viljan och förmågan att hjälpa andra.
Vi lägger stor vikt vid rätt inställning och personliga kvalitéer
Du är/har:
strukturerad, disciplinerad, detaljfokuserad & noggrann
kommunikativ
serviceinriktad och prestigelöst
ambitiös och kan hantera många bollar i luften i ett högt tempo
lösningsorienterad och har viljan och förmågan att hjälpa andra
modig och vågar ta för dig
kunskaper i Officepaketet samt god vana i Excel
erfarenhet av Business Central är en plus

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rajapack AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 april 2022
  • Ansök senast: 25 maj 2022

Besöksadress

Fabriksgatan 7 3Tr
Göteborg

Postadress

Fabriksgatan 7 3Tr
Göteborg, 41250

Liknande jobb


21 november 2024