OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomikontoret, som tillhör sektorn för verksamhetsstöd, har i uppdrag att leverera profesionellt och samordnat stöd - på uppdrag av sektorer och stab - så att dessa får de bästa förutsättningar att bedriva sin kärnverksamhet.
Borlänge kommuns gemensamma värdegrund utgör en viktig ledstjärna i enhetens arbete.
* Jag finns här för Borlängebon
* Jag gillar utmaningar
* Jag möter varje människa med öppenhet
ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent inom Ekonomikontoret kommer du i första hand att arbeta inom teamet kund- och leverantörsreskontra.
Du kommer att arbeta i team med arbetsuppgifter som huvudsakligen består av support till kommunens verksamheter gällande kund- och leverantörsfakturafrågor Arbetsuppgifterna innebär även administration och underhåll av kund-och leverantörsregister, avstämning av balanskonton samt vissa systemadministrativa uppgifter. I teamets arbetsuppgifter ingår även kravhantering för hela kommunen. Arbetet innebär många kontakter både intern och externt.
Vi arbetar i affärssystemet Raindance. I dagsläget är drygt hälften av leverantörsfakturorna elektroniska och ca en fjärdedel är baserade på en elektronisk beställning.
KVALIFIKATIONER
Du har erfarenhet av att arbeta med kund- och leverantörsreskontra, kravhantering samt löpande redovisning.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi förutsätter att du är serviceinriktad, noggrann, ansvarstagande och har förmåga att ta egna initiativ. Du är flexibel och har lätt för att arbeta i grupp. Du kommer att delta i utvecklingsarbetet av rutinerna.
Vi söker dig som är gymnasie- eller högskoleekonom, gärna med kompletterande fortbildning inom redovisningsområdet och har några års erfarenhet inom området.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gunilla Cederhorn,enhetschef
0243-743 43
Vision, Sofia Ferngren Zakariasson
0243- 740 48
Catherine Säll Franzén, civilekonom
0243-742 24
Kollektivtrafikansvarig Ulf Liljegren
0243-663 94