OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
EM Nordic AB är en av Nordens största importörer av musikinstrument och professionell audioutrustning. Vi är över 100 medarbetare i de fyra nordiska länderna och omsättningen är ca 230 Mkr. Våra lokaler ligger i Sätra industriområde ca 7 min gångväg från T-banan. Vi är idag totalt 35 personer varav 6 av oss arbetar på administrationen.
Vi söker nu en EKONOMIASSISTENT med fokus på leverantörsreskontra och redovisning
Arbetsuppgifter
Kontroll och kontering av kund- och leverantörsreskontra, med där tillhörande förståelse av kontostrukturer, kostnadsställen och bolag .
Kontoavstämningar mot korrekta underlag med rätt ifrågasättande.
Matchning av preliminärbokade leverantörsfakturor mot inköpsordrar
Telefonpassning och övriga kontorsgöromål
Vid behov administrera kundfakturering och inköpsorder och inleveranser i affärssystemet.
Personliga egenskaper
För att passa för tjänsten bör du ha några års erfarenhet från liknande arbete.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift samt i Office-paketet, speciellt Excel. Har du erfarenhet av Jeeves som är vårt affärssystem så är det ett extra plus.
Du är strukturerad och engagerad i ditt arbete, har lätt för att samarbeta och har en god kommunikativ förmåga. Noggrann och lätt för att förstå och hantera siffror är viktigt.
Tjänsten är ett vikariat ca 1 år. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag.
Skicka din ansökan bestående av ditt CV och ett personligt brev till jobb2@emnordic.se