OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Vår kund är marknadsledande i sin bransch och har cirka 10 000 anställda i cirka 60 länder. På kontoret i Sollentuna arbetar 50 medarbetare som stöttar den nordiska säljorganisationen. De söker nu för ett konsultuppdrag på cirka ett år en ekonomiassistent som vill arbeta mellan 60-75 %.
Tjänsten
I tjänsten som ekonomiassistent kommer du att förstärka avdelningen med det löpande arbetet med fokus på leverantörsreskontra, reseräkningar och i samband med månadsbokslut vara delaktig i avstämningar för de aktuella kontona. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående, du blir anställd av Placera Personal och arbetar ute hos vårt trevliga kundföretag som sitter i fina lokaler i Sollentuna.
Det finns en viss flexibilitet i hur denna deltid fördelas över veckan men önskemålet är att du arbetar samtliga dagar med kortare arbetstid. Cirka 3 dagar i månaden, vid bokslut, är det aktuellt att arbeta hela dagar.
Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent kommer du bl a att arbeta med följande
• Leverantörsreskontra, inklusive kontering och attestering
• Hantera representationsräkningar och reseräkningar i Hogia
• Avstämningar
Kvalifikationer
För att passa för rollen som ekonomiassistent tror vi att du har följande bakgrund
• Någon eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Praktisk erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
• Goda kunskaper i Officeprogrammen, främst Excel
• Goda kunskaper i engelska och svenska
• Meriterande med kunskaper i SAP och Hogia
Som person är du analytisk och noggrann, med ett öga för detaljer. Du har förmågan att prioritera och disponera din tid för att hinna med dina uppgifter. Vidare har du en serviceinriktad och ödmjuk inställning men kan på ett smidigt sätt vara tydlig och ärlig i din kommunikation.
Är du intresserad av tjänsten som ekonomiasstent? Tveka inte att söka tjänsten omgående, urval och intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!
Sökord: ekonomiassistent, leverantörsreskontra, reseräkningar, avstämningar
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström
Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719