OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund, som sitter i stora och fina lokaler 10 minuters promenad från centralstationen i Malmö, behöver förstärka sitt Businessupport team med ytterligare en serviceminded ekonomiassistent. Vi söker därför dig som är en relativt nyexaminerad ekonom och har hunnit arbeta 1 - 3 år som ekonomiassistent eller inom något slag av ekonomisupport.
Du kommer att ha din anställning hos oss på Jefferson Wells/Experis men tillbringa dina dagar ute på plats hos vår kund. Du kommer att bli en del av ett engagerat team som är utspridda över Sverige men där du har ett team av ca 10 kollegor på plats i Malmö.
Önskad start är under september eller oktokober månad men viss flexibilitet kan finnas. Uppdraget är initialt 6 månader långt men det finns stora möjligheter till förlängning. På detta uppdrag finns möjlighet att arbeta hemifrån upp mot 2 dagar i veckan och man tillämpar även flextid. Här råder m.a.o. stor frihet under ansvar.
Om tjänsten
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta som ekonomi-/ businessupport gentemot verksamheten. Du kommer bl. a. att arbeta med och stötta organisationen vad gäller all ekonomisk administration kring olika projekt och självständigt ansvara för att lägga upp inköpsordrar, hantera fakturor och tidrapporter samt uppdragshantering för "dina" projekt. I rollen kommer du att ha många olika kontaktytor gentemot så väl uppdragsledare och sektionschefer som andra ekonomiavdelningar inom organisationen. Vår kund har precis implementerat affärssystemet IFS så har du erfarenhet av att arbeta i detta system sedan tidigare är det såklart ett stort plus i kanten.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och gärna erfarenhet från arbete på en ekonomiavdelning eller någon typ av ekonomirelaterad businessupport sedan tidigare. Har du erfarenhet från större internationella förtag och av projektabete är det ett plus. Den här tjänsten passar dig som trivs att arbeta i stundtals högt tempo och med många kontakter runt om i organisationen. Vi tror att du är noggrann och strukturerad, har en social och positiv framtoning samt är serviceinriktad och vill leverera med hög kvalitet. För att trivas i gruppen är du prestigelös, kommunikativ och lösningsorienterad - precis som resten av gänget. Rollen kräver att du kan arbeta obehindrat på såväl svenska som engelska.
Låter det som att detta är en roll som skulle passa dig? Då ser vi fram emot din ansökan!
Vi arbetar med löpande urval varför tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut.
P.g.a. semestertider kommer vårt urvalsarbete dock att starta först efter den 14 augusti.
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi