Ekonomiassistent för attraktivt bolag

Arbetsbeskrivning

Ekonomiassistent för attraktivt bolag
Vi söker nu dig som är lite fyrkantig, trivs i struktur och är nyfiken på siffror. I rollen som ekonomiassistent får du omväxlande uppgifter, trevliga kollegor och en god merit i ditt CV. Vår kund sitter i Karlstad och uppdraget börjar i april, eller enligt överenskommelse, och pågår i minst 4 månader. Har du minst 1 års erfarenhet av rollen som ekonomiassistent? Då hoppas vi att du söker tjänsten, redan idag!

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Karlstad

Omfattning: Heltid, för start i april eller enligt överenskommelse och för uppdrag i minst 4 månader.

Arbetsbeskrivning:
Vår kund sitter i Karlstad där du får arbeta i en trivsam miljö med kollegor. Som ekonomiassistent får du en omväxlad vardag där du har såväl interna som externa kontaktytor, sköter ekonomifrågor men ibland också post och enklare administration.

Dina arbetsuppgifter (till exempel):

• Löpande bokföring, avstämningar och uppföljning på krediteringar.
• Kund- och leverantörsreskontra.
• Utläggsredovisning, kvittoregistrering och enklare administration.
Kvalifikationer:
Här behöver du:

• Minst 1 års erfarenhet av löpande bokföring.
• Systemvana.
• God svenska i tal och skrift.
Som person är du initiativ- och ansvarstagande och med god förståelse för siffror. Visst är du noggrann och strukturerad men kan också flexa då det behövs. Vi tänker att du har lätt för att axla nya roller och sätta dig in i system. Har du dessutom en ljus syn på arbetet och intresse för bokföring? Då kommer du att trivas hos oss.

Vi ser det som plus (men inte krav) om du har ekonomiutbildning och/eller, färdigheter i ett ekonomisystem.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-05-13, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Robin Nordin | robin.nordin@randstad.se [ mailto:robin.nordin@randstad.se ] |

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 13 april 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


2 januari 2025

Ekonomiassistent

1 januari 2025