Ekonomiassistent för ett deltidsuppdrag

Ekonomiassistent för ett deltidsuppdrag

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en ekonomiassistent för ett deltidsuppdrag på cirka 50% som vill stärka vår kunds ekonomiteam och bidra till deras fortsatta utveckling. Är du ekonomi-student? Ta chansen att kombinera dina studier med värdefull praktisk erfarenhet inom området!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu en ekonomiassistent för ett deltidsuppdrag på cirka 50% som vill stärka kunds ekonomiteam. Du får möjlighet att arbeta i en organisation där du kan bidra med din kompetens och skaffa dig erfarenhet på vägen. Tjänsten är placerad i nyrenoverade och trevliga lokaler i Krokslätts Fabriker, med ett team som präglas av dynamik och engagemang på cirka 30 personer.

Som ekonomiassistent kommer du att ha en central roll i ekonomiteamet och bidra till att säkerställa att de ekonomiska processerna är smidiga, effektiva och av hög kvalitet. Uppdraget sträcker sig initialt 3 månader, med möjligheter till förlängning och startdatum är mitten av november. Vi ser gärna att du kan arbeta några timmar om dagen, främst på förmiddagarna. Men det går även att fördela arbetspass över 2-3 heldagar eller 5 halvdagar per vecka, beroende på vad som passar bäst.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Leverantörsreskontra - Tolka och bokföra fakturor samt hantera avvikelser och fakturaflödet, inklusive arkivering. Matcha inköpsorder mot inköpsfakturor samt bokföra matchningar av inleveranser. Hantera leverantörsutbetalningar.
* Kundreskontra - Bokföra kundinbetalningar. Skicka påminnelser och följa upp betalningar.
* Övrigt- Svara på mail i avdelningens inkorgar . Vara behjälplig vid bokslut samt utföra övriga uppgifter som förekommer på ekonomiavdelningen.


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande
- Behärskar svenska och engelska flytande, både i tal och skrift då det krävs i de dagliga arbetsuppgifterna
- Har god dator- och systemvana
- Är tillgänglig att börja jobba omgående
- Har tidigare erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter

Det är meriterande
- Erfarenhet av Microsoft Business Central eller Visma

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Noggrann

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 oktober 2024
  • Ansök senast: 30 november 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 november 2024