Ekonomiassistent för ett korttidsuppdrag till ledande företag inom logistis

Ekonomiassistent för ett korttidsuppdrag till ledande företag inom logistis

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad person med ett sinne för siffor? Vill du dessutom arbete i en internationella miljö och lära dig mer om ekonomi och bokföring? Då har vi uppdraget för dig! Tjänsten startar omgående så skicka in din ansökan redan idag.

Om Tjänsten

Vi söker för kunds räkning en ekonomiassistent till ett ledande företag inom logistik-och transportbranschen. Företaget har sitt kontor i Märsta och kontoret behöver nu förstärkning ut av en junior kollega som har tidigare erfarenhet av administration och enklare ekonomiuppgifter i form av redovisning, bokföring och rapportering. Här kommer du få möjligheten att utvecklas inom ekonomiområdet.

Arbetsuppgifter

I tjänsten ingår:

• Upplägg av nya kunder i kundregistren samt kommunikation till kontoren/säljaren
• Underhåll av kundregister & kreditbedömning av nya och befintliga kunder
• Hantering av kundinbetalningar
• Uppföljning av reskontran avseende betalningspåminnelser, räntefakturering, fakturareklamationer, utskick av fakturakopior och bortbokning faktura/kredit.
• Hantera krav- och inkassoärenden
• Sammanställa rapporter avseende fordringar vid månadsbokslut
• Stödja organisationen med informationsunderlag

Din bakgrund

Vi ser att du har en gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi och goda kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel. Tidigare erfarenhet av att arbeta med administration och kreditupplysningar samt en vana av att arbeta i redovisningsprogram med främst kundkonton, det är även meriterande om du tidigare arbetat med inkassoärenden. Goda kunskaper i engelska både i tal och skrift eftersom du kommer kommunicera på engelska dagligen och ha kontakt med internationella kunder.

Personliga egenskaper

• God organisations- och initiativförmåga
• Analytisk, har gott siffersinne och förmåga att se samband och helheter
• God kommunikationsförmåga
• God samarbetsförmåga
• Strukturerad och noggrann

Om anställningen

Placeringsort: Märsta

Tjänstgöringsgrad: Heltid

Tillträde: Omgånde - t.om 31/8

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 april 2021
  • Ansök senast: 15 maj 2021

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


21 november 2024