OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 2 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget.
Om företaget:
Bolaget är en global ledare inom innovativa medielösningar som gör det möjligt för företag att leverera högkvalitativ video och data i realtid. Med över 20 års erfarenhet är de specialiserade på att utveckla lösningar för medie- och underhållningssektorn, som inkluderar plattformar för live-streaming, distribuerade medietjänster och avancerade analysverktyg. Deras uppdrag är att hjälpa deras kunder att navigera i den snabbt föränderliga medievärlden och säkerställa en framtidssäker teknisk infrastruktur för högkvalitativa medieupplevelser. De är kända för innovation, kundfokus och förmåga att leverera pålitliga och skalbara lösningar som möter dagens och morgondagens krav.
Arbetsuppgifter:
I denna roll arbetar du med brett ekonomiarbete och du tillhör företagets ekonomiavdelning. Exempel på arbetsuppgifter är att hantera inkommande och utgående kund- och leverantörsfakturor, kontera och bokföra utlägg, avstämningar, besvara betalningspåminnelser och analysera eventuella differenser i det ekonomiska flödet. Du arbetar såväl med löpande uppgifter som med felsökning i fakturaflödet, där du utreder, analyserar och åtgärdar eventuella fakturaavvikelser. Utöver detta ingår också fakturahantering, där du scannar in fakturor och för över dem till leverantörsfakturasystemet Medius, konterar och skapar betalningsförslag.
Du hjälper till med de uppgifter som behövs, så som att stötta upp i den löpande bokföringen samt vid månadsbokslut. Andra administrativa uppgifter kan också förekomma. Tillsammans med dina kollegor utgör du en viktig funktion för att skapa ett effektivt och välfungerande ekonomiarbete på företaget.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• 2-3 års erfarenhet av arbete med registrering av leverantörsfakturor, kontering och utskick för attestering
• Dokumenterad arbetslivserfarenhet inom leverantörsreskontra, meriterande att ha arbetat i Medius
• Grundläggande förståelse för redovisningsprinciper, meriterande med erfarenhet av ett större redovisningssystem som Netsuite
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
För att trivas i rollen ser vi att du är strukturerad och noggrann, och trivs i en roll där du får ta ägandeskap för ditt arbete. Du är en social och öppen person som har lätt att hantera människor och bygger relationer med din goda kommunikationsförmåga. Du trivs med att arbeta självständigt, och ser lösningar snarare än problem tack vare din initiativrika sida. Vidare är du prestigelös och ser inga problem med att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs.
Övrig information:
Start: Omgående, senast 12 juli
Plats: Solna, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund