OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiassistent för familjeägd byrå
Trivs du i omväxlande roller där du får arbeta med såväl ekonomi som kundkontakt? Vår kund är en omtyckt ekonomibyrå i Kristinehamn som funnits i över 10 år och skaffat sig en god kundbas i regionen. Har du minst 2 års erfarenhet av löpande bokföring så har du också en intressant öppning här. Låter det som något för dig? Sök då tjänsten som ekonomiassistent, redan idag!
Uppdragsgivare: Randstad AB
Ort: Kristinehamn
Omfattning: Heltid, för start i april eller enligt överenskommelse och för uppdrag i minst 3 månader.
Arbetsbeskrivning:
Vår kund är mindre familjeägd byrå på tre anställda i Kristinehamn, knappt 30 minuter från Karlstad. Här har vi funnits i över 10 år, nu ökar intresset för våra tjänster och därför behöver vi ytterligare en kollega. I rollen som ekonomiassistent får du en omväxlad vardag där du har kundkontakt (både över telefon och via personliga möten), sköter ekonomifrågor men också post och administration.
Dina arbetsuppgifter (till exempel):
• Löpande bokföring.
• Kund- och leverantörsreskontra.
• Enklare löneadministration och kvittoregistrering.
Kvalifikationer:
Här behöver du:
• Minst 2 års erfarenhet av löpande bokföring.
• Systemvana.
• God svenska i tal och skrift.
Som person är du positiv, ansvarstagande och med god förståelse för siffror. Visst är du noggrann och strukturerad men kan också flexa då det behövs. Vi tänker att du har lätt för att axla nya roller och sätta dig in i system. Har du dessutom en ljus syn på arbetet och intresse för bokföring? Då kommer du att trivas hos oss.
Vi ser det som plus (men inte krav) om du har ekonomiutbildning, färdigheter i program som BL Administration, Fort Nox, Visma och/eller Pyramid.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: 2017-05-10, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Ellinor Halldan | ellinor.halldan@randstad.se [ mailto:ellinor.halldan@randstad.se ] |
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström