OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hertz är sedan 1918 världsledande när det gäller biluthyrning. Hertz finns representerat i över 150 länder med 7500 uthyrningskontor. Har en hyrbilsflotta på ca 550.000 fordon och hanterar årligen över 30 miljoner bokningar. Totalt är det 25 000 anställda världen över. Sverige är ett licensland och Hertz i Sverige bedrivs av First Rent A Car AB ett företag inom Volvokoncernen. Hertz finns representerat i Sverige med ca 200 uthyrningskontor på flygplatser och inne i städerna. Bolaget har dotterbolag i Sverige, Norge och Danmark.
Till vårt huvudkontor på Södermalm i Stockholm söker vi en Ekonomiassistent som kan hjälpa oss med hanteringen av kreditkort och bidra till Sveriges bästa kundupplevelse.
Vi söker dig som har minst fem års praktisk erfarenhet av varierande tjänster på en ekonomiavdelning och som med en tidsbegränsad anställning under ett år vill arbeta med vår kreditkortshantering.
Är du strukturerad, har förståelse för grundläggande ekonomiska flöden och har lätt att sätta sig in i nya ekonomiska flöden samt trivs i en brasch som är transaktionsintensiv samt kan hantera både svenska och engelska i tal och skrift kan du vara rätt person för tjänsten.
Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att du på vår ekonomiavdelning kommer arbeta med hanteringen av Hertz kreditkortsflöden och inom det även leda ett projekt för att uppdatera vår lösning med säkra kortbetalningar. Mycket av arbetet bedrivs i Excel och Adra Match.
I arbetsuppgifterna ingår:
• Daglig hantering av bankfiler och reskontrafiler
• Inbokning och avstämningar av kreditkortsbetalningar
• Sammanställning och utbetalning av kreditkortsinbetalningar till våra franchisetagare
• Hantera chargebacks från kreditkortsföretag
• Ha kontakt med kreditkortsföretag och kunder via telefon och mail
• Månadsavstämning av tillhörande konton och berörda delar av kundreskontran
• Driva och genomföra ett projekt avseende uppdatering av säker kortbetalning
• Vara delaktig i testning av flöden i till vårt kommande ekonomisystem Agresso (U4)
Utbildning och erfarenhet
Gymnasieekonom eller motsvarande KY-utbildning.
Fem års praktisk erfarenhet av varierande tjänster på en ekonomiavdelning.
Erfarenhet från kredikortsarbete är meriterande.
Kunskap
Flytande i svenska språket i tal och skrift. Goda kunskaper i engelska är av stor vikt.
Mycket goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Excel.
Kunskaper i Adra Match och Agresso är meriterande.
Personliga Kompetenser
Vi lägger stor vikt vid att du är självgående, klarar av nya uppgifter snabbt och att du är van att sätta mål och jobba hårt för att nå dem.
Anställningsvillkor
Anställningen en heltidstjänst som är tidsbegränsad i ett år med möjlighet till förlängning.
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden.
Sista ansökningsdag är 14 oktober 2016.
Kollektivavtal finns med Unionen. Besök gärna vår hemsida www.hertz.se för mer information om företaget.
Vi vill att vår personalstyrka ska vara en återspegling av samhället. Vi är övertygade om att mångfald på arbetsplatsen stärker konkurrenskraften genom en ökad insikt om olika kunders krav, behov och förväntningar. Vi vet att kunnig personal skapar vår framgång och att grunden till vår framgång handlar om den service vi ger våra kunder. För att vi för allas skull ska vara säkra på att vi arbetar rättvist och kompetensbaserat i vår rekrytering vill vi att du är beredd på att tidigt i processen genomföra personlighetstester som mäter några för oss viktiga egenskaper. Utifrån de testerna och dina övriga kvalifikationer kommer vi gå vidare med de personer som vi ser har bäst förutsättningar att lyckas hos oss.
Kontaktpersoner på detta företaget
David Bowern, City Manager
073-802 11 10
Alexander Babkin, Stationschef
0709-468897
Jesper Sundblad, Försäljningschef
08-657 30 44
Annika Larsson, Accounting Manager
08-657 30 09
Peter Svensson, Sales Director Sweden and Denmark
08-657 30 95
Camilla Rydelid, Station Manager
Patrik Idrén, Manager HR
08-657 30 21
Susanne Lindvall, HR Business Partner/Salary
08-657 30 17
David Bowern, Regional Manger
Malin Englund, Station Manager
0155-45 10 50