Ekonomiassistent för kommande uppdrag

Arbetsbeskrivning

Prime Professional söker ekonomiassistenter för kommande uppdrag i Stockholmsområdet.

Du blir anställd av som konsult och sedan uthyrd till våra kunder som kan sitta både centralt, i norrort eller söderort.

Arbetsuppgifter
Din roll som ekonomiassistent kommer att variera från kund till kund, men du får alltid en genomgång och uppdragsbeskrivning innan.

Som ekonomiassistent kommer du främst att sköta:
• Momsredovisning
• Leverantörs- och kundreskontra
• Betalningar
• Avstämningsarbete
• Löpande bokföring
• In- och utbetalningar

På många arbetsplatser kommer du jobba i ett litet team av ekonomer men du ska kunna arbeta självständigt i flödet inom ditt ansvarsområde.
Övriga kontorssysslor förekommer också på de flesta uppdrag så som arkivering. svara i telefon och på mail.

Vem är du?
Vi söker dig som är minst gymnasieekonom eller som har likvärdig utbildning.
Om du har tidigare erfarenhet av jobbet som ekonomiasistent kommer du att passa till denna tjänst som konsult.

Vidare bör du ha goda kunskaper i:
Officepaketet och något ekonomiprogram. Det är meriterande om du har erfarenhet av systemen Visma, Hogia, FlexLön, Agda, SAP eller liknande.
Det är det viktigt att du både talar och skriver flytande svenska och engelska för att kunna passa på så många uppdrag som möjligt.

Dina personliga egenskaper är avgörande i rollen som konsult varför vi alltid vill träffas på intervju före vi ser att du är rätt person för rollen.

Som anställd konsult på Prime får du ta del av våra kvalitetssäkrade anställningsvillkor och förmåner:
• Trygg anställning genom kollektivavtal.
• Friskvårdsbidrag.
• Engagerade konsultchefer.
• Möjligheten att påverka din arbetstid och ditt schema.
• Många varierande uppdrag.
• Utbildningar - Prime Academy.
• Rekryteringsbonus.
• Social samvaro som biokväll, julfest, midsommar middag mm.

Vi ser fram emot din ansökan. Ansök via ansökningsknappen via vår hemsida:
www.primeprofessional.se

Har du frågor kring tjänsten kontakta Jenny på 08-470 70 76

Företagsbeskrivning
Prime Professional bemannar och rekryterar till arbetstillfällen inom Ekonomi, HR/Lön, Administration och Reception i hela Sverige.

Att arbeta som konsult hos oss innebär att du får chansen att bredda din kompetens och arbeta inom olika områden hos både privata och offentliga arbetsgivare efter dina önskemål. Att bli rekryterad innebär att du blir direktanställd hos något av våra kundföretag och får möjligheten att utvecklas inom just ditt område. Prime Professional är ett auktoriserat bemannings-och rekryteringsföretag som erbjuder delaktighet, trivsel, gemenskap med aktiviteter och stärkande konsultträffar. Vi arbetar nära våra konsulter och ger kontinuerlig handledning och uppföljning.

Är du en engagerad och driven person? Vi ser fram mot att få kontakt med dig.

Besök gärna vår hemsida www.primeprofessional.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Blomgren

Karin Marklund

Helene Appelqvist
0730222511
Jenny Bohm

Enrico Richiello

Karin Marklund

Karin Marklund
0730-222507
Helene Appelqvist
08-470 70 71
Thomas Blomgren
08-470 70 42
Jenny Bohm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Prime Professional Sverige AB 2180
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, 3-6 månader
  • Publicerat: 30 juli 2019

Besöksadress

Box 10119
None

Postadress

Box 10119
2180, 12128

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

4 november 2024

Ekonomiassistent

1 november 2024