OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som ekonomiassistent på våra framtida uppdrag? Är du en fena på siffror, är flexibel, snabblärd och har ett stort engagemang? Då kan våra kommande uppdrag som ekonomiassistent vara något för just dig!
Dina arbetsuppgifter som ekonomiassistent är varierande. Du kommer att få hjälpa till med tex. kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar, fakturering och andra administrativa arbetsuppgifter. Tjänsten är ett konsultuppdrag och du är anställd av SJR under din uppdragsperiod.
Arbetsuppgifter
- Kundreskontra och leverantörsreskontra
-Avstämningar
-Kontering
-Andra ad-hoc uppgifter som är vanliga på en ekonomiavdelning
-Hantera mailinkorg med inkommande förfrågningar
Din bakgrund
För att passa i denna roll ser vi att du har relevant avslutad utbildning inom ekonomi och har erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent. Ett krav är goda kunskaper inom Excel och olika affärssystem, samt flytande svenska och engelska i både tal och skrift.
Du har ett stort eget inre driv och engagemang, är villig att hjälpa till där det behövs samt lämnar inget åt slumpen. Som person är du självgående och effektiv samt har lätt för att skapa goda relationer med dina arbetskollegor. Du är flexibel vilket gör att du inte har några problem med att hantera nya situationer och arbetsuppgifter. Rollen ställer krav på att kunna behålla lugnet vid perioder med högre arbetsbelastning. Som konsult måste du vara prestigelös, ständigt arbeta för god kvalité och bidra till arbetsglädje både till kunder och kollegor.
Övrig information
Uppdragstyp: Konsultuppdrag heltid/deltid
Ort: Malmö
Start: Omgående
Lön: Enligt överenskommelse
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Jennie Olsson på jennie.olsson@sjr.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2020-09-04.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Titel: Ekonomiassistent för kommande uppdrag inför hösten
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88