OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du en utvecklande och fartfylld utmaning i din karriär inom ekonomi? Läs då vidare! Vi söker nu för våran kunds räkning en ekonomiassistent som vill vara del av en organisation med korta beslutsvägar, hög trivsel och öppet klimat. Uppdraget stäcker sig ett halvår framåt. Kan det vara något för dig? Sök då redan idag!
OM TJÄNSTEN
Som ekonomiassistent kommer du främst att arbeta med kund- och leverantörsreskontra, bankavstämningar och kundfordringar. Vi söker dig som har erfarenhet av liknande uppgifter, som har skinn på näsan och som vill anta nya utmaningar på ett spännande företag! Som bolag har organisationen medarbetare i flera länder och utvecklas ständigt. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos kund. Uppdraget kommer inledningsvis sträcka sig i 6 månader.
#
Du erbjuds
#
* Möjligheten till både yrkesmässig och personlig utveckling på ett företag som befinner sig i en expansiv fas! Vi ser att du trivs i en föränderlig miljö och gillar att ha många olika kontaktytor.
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
- Kund- och leverantörsreskontra.
- Bankavstämningar av både in- och utbetalningar.
- Kundfordringar och viss annan fakturering.
- Stötta säljverksamheten med viss orderhantering och administration.
- Övriga förekommande ekonomiskt administrativa arbetsuppgifter.
För att du ska få bästa möjliga förutsättningar att lyckas i rollen, så kommer introduktion och upplärning att individanpassas och genomföras av dina kollegor.
VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter såsom kund- och leverantörsreskontra, bankavstämningar och kundfordringar. Du har med fördel även genomfört en utbildning inom ekonomi eller redovisning.
- Goda kunskaper i Excel och god kunskap inom ekonomi- eller affärssystem.
- Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift samt goda kunskaper i engelska är fördelaktigt.
Som person är du
#
* Strukturerad
* Problemlösande
* Strategisk
Övrig information
* Start: Omgående.
* Omfattning: Heltid.
* Placering: Karlstad.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231