Ekonomiassistent för rekrytering till Apoteket AB i Solna!

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Välkommen till Ekonomiavdelningen på Apoteket! Vårt team, Ekonomiservice, arbetar med kundreskontra, leverantörsreskontra, kassahantering, fakturamatchning och hyresadministration. Som ekonomiassistent på Apoteket kommer du huvudsakligen att arbeta med uppgifter inom leverantörsreskontran men även till viss del med kundreskontra. Vi söker dig som tycker om att arbeta i team med många varierande arbetsuppgifter!

Att arbeta som ekonomiassistent hos Apoteket
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta brett i en varierande roll. Du arbetar i ett team på 10 personer och tillsammans skapar ni en effektiv hantering av alla in- och utbetalningar samt fungerar som en kontrollfunktion.

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna innefattar administrativa uppgifter främst inom Leverantörsreskontra:
• Säkerställa att inkommande leverantörsfakturor granskas och konteras
• Utbetalningar
• Matchning av kontokort
• Diverse kontoavstämningar inför månad och årsbokslut
• Kravhantering inklusive påminnelser och inkasso
• Du kommer också att vara delaktig i olika systemtester inför nya releaser och utveckla avdelningen så att den står väl rustad mot framtidens krav

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Solna.

Är du den vi söker?

För att passa och göra succé i rollen tror vi att du har:

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Ett par års erfarenhet från arbete med leverantörsreskontra på ett stort bolag med komplexa processer
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du har:

• Tidigare, dokumenterad, erfarenhet av arbete med förenkling av system och processer
• Erfarenhet av Oracles affärssystem eBS samt Visma Proceedo

Dina personliga egenskaper
Som person är du positiv, noggrann och engagerad. Du har förmågan att se vad som behöver göras och har en vilja att förbättra och förenkla processer och flöden. Vi vill att du ska vara en team-player som värdesätter samarbete med dina kollegor, samtidigt som du kan jobba självständigt. Vi ser också att du är en person som gärna vill lära dig nya arbetsuppgifter och tycker att det är positivt att arbeta gruppöverskridande.

Du har också en god kommunikativ förmåga och ett intresse av att bygga relationer både inom organisationen och med externa kunder. Vi ser även att du är en noggrann och strukturerad person som inte låter något falla mellan stolarna.

Anställningen
Detta avser en rekrytering där du blir tillsvidareanställd av Apoteket AB
Tjänsten är på heltid, 40h/vecka
Startdatum så snart som möjligt eller enligt överenskommelse
Placering: Solna

Varför Apoteket?

Det finns många skäl att jobba på Apoteket. Kalla det karriär eller livsval, men vi tror att man söker sig hit av en anledning. Bra stämning, kunskap, utveckling och hälsa är viktiga ingredienser i Apotekets verksamhet och det är därför vi bl.a. har branschens högsta friskvårdsbidrag. Hos Apoteket jobbar du dessutom på ett av Sveriges mest hållbara företag.

Om Apoteket
Apoteket AB, med huvudkontor i Solna, är Sveriges största apotekskedja med drygt 3300 anställda och ca 400 apotek. Apoteket erbjuder läkemedel, hälsoprodukter och tjänster till privatpersoner, vården, företag och organisationer. Vi bryter ständigt ny mark inom läkemedelsrådgivning, patientsäkerhet, it och miljö. Här präglas kulturen av omtanke och kollektiv kunskap för innovativ utveckling och leverans av produkter och tjänster som hjälper kunder till ett liv i hälsa. Här delar du övertygelse med människor som av olika skäl har valt Apoteket, och som medarbetare är del av vår själ: En stark tro på den goda kraften för att varje dag göra allt vi kan för att göra det enklare att må bra. För andra. För oss.

Känns det rätt?
Känner du nu när du har läst igenom denna annons att denna roll är helt rätt för dig? Vänta då inte med att skicka in din ansökan, vårt urvalsarbete sker löpande! Vi ser fram emot din ansökan!

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!

The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år.

Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.

 

Nyckelord: ekonomiassistent, Solna, leverantörsreskontra, rekrytering,

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 mars 2022
  • Ansök senast: 10 april 2022

Liknande jobb


20 december 2024