Ekonomiassistent för sektorn för Välfärd och Omsorg

Ekonomiassistent för sektorn för Välfärd och Omsorg

Arbetsbeskrivning

Du har öga för detaljer. Och kan se helheten. Precis som vi.

Här inom enheten för Administrativt stöd och förebyggande arbeter stöttar vi verksamheterna inom sektorn för välfärd och omsorg med bland annat administration, ekonomi, verksamhetssystem samt upphandlings-, uppföljnings- och kvalitetsfrågor. Vi ansvarar även för budget- och skuldrådgivning. Sektorn för välfärd och omsorg administrerar verksamhet för två olika politiska nämnder; Sociala och arbetsmarknadsnämnden samt Äldrenämnden. Ditt ansvar ligger gentemot båda dessa nämnders verksamheter. Inom sektorns arbete sätter vi stort värde i empati och förståelse för vår målgrupps olika behov och utmaningar i livet där bland annat stor respekt för sekretess måste finnas.

Som ekonomiassistent kommer du vara en del av avdelningens ekonomiadministration som sköter löpande bokföring och fakturahantering. I ekonomiadministrationen hjälps vi åt och går in för varandra när behov uppkommer som exempelvis vid semester och annan frånvaro men också vid tillfällig arbetsanhopning.

Dina framtida arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter är att hantera leverantörs- och kundreskontra, redovisning av in- och utbetalningar, assistans vid månadsbokslut, interna bokföringsordrar och andra för området förekommande arbetsuppgifter.

Kriterier
Vi vill att du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Vi ser också att du har två års erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete. Du är van vid ekonomisystemet Raindance (eller om vi bedömer det kan vara likvärdigt, har införskaffat motsvarande och applicerbara kunskaper i andra ekonomisystem) och har goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel. Du kommer också att arbeta i olika verksamhetssystem såsom Treserva så erfarenhet av detta eller liknande system är önskvärt. Du är självgående och ansvarstagande i dina arbetsuppgifter men har också ett nära samarbete med de övriga ekonomiassistenterna och ekonomerna i gruppen och med controllers inom enheten för ekonomi och finans.

Du uttrycker dig mycket väl på svenska i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Meriterande
Sektorns verksamhetssystem är Treserva och vi ser det förstås som meriterande om du har god erfarenhet i systemet. Även, för staden, specifika system som Qlick Sense, Phoniro och Alvis samt erfarenheter av kontakter med banker och de arbetsuppgifter som förknippas med detta är meriterande och även administration av SITHS-kort med dess ekonomiska parametrar.

Det är även meriterande om du har erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete inom offentliga sektorn.

Personliga egenskaper
Vi tror att du som person har ett positivt förhållningssätt, är öppen för nya perspektiv och för ständiga förbättringar. För att trivas i tjänsten är det viktigt att du tycker om att samarbeta och bygga relationer och att du tycker om att arbeta mot gemensamma mål - utan prestige. Vidare är det viktigt med en god känsla för service och stort kundfokus.

Övrigt
Vi vill att du skriver ett personligt brev som tydligt motiverar varför du skall anses passa in i tjänsten. Matcha de kriterier och eventuellt meriterande parametrar mot din person som anges i annonsen.

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Ansök senast den 30/8-2024. Intervjuer kan komma att hållas innan rekryteringstidens slut.
Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sundbybergs stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juli 2024
  • Ansök senast: 30 augusti 2024

Liknande jobb


21 november 2024