OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en Ekonomiassistent som är redo för nya utmaningar och är tillgänglig omgående. För dig med minst ett års erfarenhet som Ekonomiassistent finns nu möjligheten att fortsätta utvecklas hos Kammarkollegiet med fina kontorslokaler i Stockholm.
Här får du vara del i en spännande verksamhet som b.la bidrar till att stärka demokratin och ökar transparensen inom staten för att bygga en hållbar framtid.
Kammarkollegiet har en diversifierad verksamhet med drygt 30 olika regeringsuppdrag. De förvaltar drygt 170 miljarder kronor åt mer än 400 kunder och representerar Allmänna arvsfonden och avvecklar dödsbon där fonden är arvinge, förvaltar fondens medel och föreslår vilka projekt som ska få Arvsfondens stöd.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Kontrollera och registrera utbetalningar i form av rekvisitioner och leverantörsbetalningar
- Registrera nya leverantörer
- Kontroll av attestbehörigheter
- Konteringar i huvudbok
- Bank- och betalningsavstämningar
-Arbetsuppgifter kopplade till årsbokslut som tex kvalitetsgranskning av årsredovisningar
-Övriga förekommande uppgifter inom redovisningsenheten.
Du kommer arbeta på Kammarkollegiets avdelningen Kapitalförvaltning som förvaltar kapital och utför ekonomiadministrativa tjänster åt ca 400 stiftelser och fonder inom det statliga och kyrkliga området. Avdelningen har i dagsläget ca 40 medarbetare.
Enhet för redovisning har i dag fem medarbetare som ansvarar för löpande redovisning för ca 300 stiftelser/fonder. Under en period framöver i samband med bokslut behöver enheten förstärkas med en ekonomiassistent.
Uppdraget är på heltid och ska genomföras vid myndighetens aktivitetsbaserade lokaler i centrala Stockholm. Det kan finnas viss möjlighet till distansarbete.
Krav för tjänsten
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Viktigt för tjänsten
Du behöver kunna arbeta både i team men också självständigt. Du har ett systematiskt arbetssätt, är noggrann, flexibel och är inte heller främmande för att arbeta med manuellt rutinarbete. Då arbetsbelastningen periodvis kan vara hög bör du också vara stresstålig med förmåga att arbeta effektivt för att hålla deadlines.
Tjänsten som Ekonomiassistent är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt. Uppdraget beräknas pågå i 6 månader med möjlighet till förlängning i upp till ytterligare 6 månader.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Urval sker löpande med sista ansökningsdatum 17 oktober.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Anki Arnquist via Adecco växel 010 – 173 73 00 eller anki.arnquist@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Om Adecco
Vi är en del av det multinationella företaget Adecco Group som är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Adecco samarbetar med många attraktiva företag och det finns stora möjligheter att utöka ditt eget professionella nätverk med värdefulla kontakter genom oss på Adecco!
För mer information om Kammarkollegiet se www.kammarkollegiet.se.
Ekonomiassistent, Ekonom, Redovisning, Statlig sektor, Myndighet, Adecco
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147